مرکزیت هنر را به اصفهان باز می گردانیم

شهردار اصفهان گفت: باید جشنواره فیلم کودک را به فرصتی برای اصفهان تبدیل کنیم تا اصفهان همانگونه که مرکز هنر است این مرکزیت به اصفهان برگردد و شاهد تولید فیلم های متعدد در طول سال باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،     ،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در گفت و گو با ویژه برنامه پرواز بسان سیمرغ باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان درباره کمبود تعداد فیلم ها در جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان از زمانی که در جریان قرار گرفت با تمام امکانات حمایت کرد و می شود برنامه ریزی کرد و بهتر عمل کرد هرچند تا اینجای کار خوب پیش رفته ایم.

وی افزود: این نیاز به یک برنامه ریزی دقیق تر داشت اما شهرداری دیر در جریان این مسئله قرار گرفت و اگر زودتر در جریان قرار می گرفت قطعا می شد بهتر کار کرد چراکه تأکید بر گردشگری و حمایت از سینما و هنر داریم و اگر بتوانیم از این برنامه ها حمایت کنیم می توانیم به جذب گردشگر و توسعه کمک کنیم.

شهردار اصفهان درباره اکران 13 فیلم در جشنواره اصفهان تصریح کرد: اصفهان ظرفیت اکران بیشتری را دارد و ما نیز علامه مند به این هستیم که در آینده این مسئله رخ دهد و بیشتر از 13 فیلم اکران شود.

وی درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان گفت: جشنواره فیلم یک جشنواره بین المللی است و در سال 1371 دولت مصوب کرد که این جشنواره در اصفهان برگزار شود و تقریبا در همه سالها برگزار شده است البته انتظار ما این است که این جشنواره از رشد بهتری برخوردار باشد و این یک فرصت برای اصفهان است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوروزی اشاره کرد: برای این کار با ارشاد صحبت کرده ایم و برنامه هایی داریم که در سال آینده با برگزاری این جشنواره رونق خوبی در هنر سینما در اصفهان داشته باشیم.

وی ابراز کرد: یکی از نکاتی که مورد نظر من بود تولید فیلم و به بازی گرفتن بیشتر هنرمندان اصفهانی است تا بتوانند بهتر دیده شوند و تولیدات این جشنواره اثرگذار در حوزه فرهنگ باشد و کسانی که قبلا در این جشنواره ها بوده اند بتوانند با تولیدات بیشتر و بهتر نقش موثر تری را ایفا کنند و من این رویدادی که در اصفهان رخ می دهد به یک رویداد جوان و نوجوان و کودک در اصفهان تبدیل شود و در حال تهیه زمینه های آن هستیم و وعده می دهم در جشنواره فیلم کودک سال آتی هنر ها بیشتر هنرنمایی کند و شاهد تولیدات بسیار بیشتری باشیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: اینکه کسی از اصفهان گرایش به پایتخت پیدا می کند شاید به خاطر زمینه های بیشتر باشد و باید این جشنواره به فرصتی برای اصفهان تبدیل کنیم تا اصفهان همانگونه که مرکز هنر است این مرکزیت را به اصفهان برگردد و شاهد تولید فیلم های متعدد در طول سال باشیم و این جشنواره در مدتی که برگزار می شود اثر ماندگار برای طول سال داشته باشد و زمینه تولید این فیلم ها را فراهم کند.

وی از تغییر کاربری شهرک سینمایی به یک مکان تجاری اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: قرار نیست مکانی که به عنوان یک مکان فرهنگی تصویب شده این خصوصیت از آن سلب شود؛ اصفهان در عرصه سینما و مکان های سینمایی نیازمند ارتقا است و ما از نظر بهره مندی از سالن سینمایی وضعیت رضایت بخشی نداریم؛ ما در اصفهان تنها 8 سالن داریم اما شهرداری اراده کرده تا با حمایت به 33 سالن ارتقا دهد؛ اکنون مجموعه سینمایی ساحل به زودی شاهد افزایش سالن خواهد بود و در اندیشه، سینما سپاهان و موارد دیگر برنامه داریم و در آینده بیش از 15 سالن خواهیم داشت؛ همچنین ما در نظر داریم خیابان چهارباغ عباسی را به عنوان یک گذر فرهنگی انتخاب کنیم و نمایشگاه برگزاری مسائل فرهنگی باشد که اگر رخ دهد خیابان چهارباغ خودش یک سینما و مرکز فرهنگی می شود و کمکی برای فرهنگ دوستان شهر است.

نوروزی درباره مصوبات شهرداری و شورای شهر در خصوص حمایت از سینما ادامه داد: ما در مجموع بودجه هایی که برای امور فرهنگی تخصیص داده ایم صرف تولید می شود و در خصوص سینما با همکاری حوزه هنری راهی را جلو می بریم که شاهد داشتن 33 سالن در اصفهان باشیم؛ بودجه های خوبی در حوزه مسائل سینمایی در نظر گرفته شده و شاهد رونق خوبی در این حوزه خواهیم بود؛ ما بودجه های مربوط به امور فرهنگی مبالغی در مناطق 15 گانه در نظر گرفته ایم.

وی درباره حمایت از تولیدات فیلم گفت: تولید فیلم یک ابزاری است و سینما وسیله ای برای نمایش حقیقت جامعه است و هنرمند سینمایی می تواند به نمایندگی از مردم مطالبه گری کند.

شهرداری اصفهان بیان کرد: در جلساتی که با هنرمندان داشتم بر این نکته تأکید داشتم که شهرداری قرار نیست در امور هنری مداخله کند و کار فیلمساز را انجام دهد؛ شهرداری متصدی نیست بلکه تسهیل کننده است و به دنبال این هستیم که تصدی گری شهرداری را حذف کنیم و راه را برای علاقه مندان به هنر و هنرمندان هموار کنیم؛ به همین دلیل زیرساخت ها را مانند ساخت سینما فراهم می کنیم تا هنرمندان بتوانند فیلم تولید کنند.

وی در پایان گفت: همه هنرمندان اصفهانی و علاقه مندان به تولید فیلم مطمئن باشند شهرداری اصفهان به دنبال این است که زمینه را برای آنها فراهم کرده و حضورشان در عرصه بهتر شود و از همه آنها دعوت می کنم تا خود را برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده کرده و نقش بهتری ایفا کنند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.