ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق کم برخوردار

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: استفاده از ظرفیت معلمان توانمند می‌تواند نقش به سزایی در ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق کم برخوردار استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان بیان داشت: تمام تلاش ما در مجموعه آموزش‌وپرورش این است که دانش آموزان مهارت‌های زندگی اجتماعی را به‌خوبی فرابگیرند تا بتواند به یک شهروند آگاه تبدیل شود و بستر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

تقی زاده با تأکید بر اولویت‌های 20 گانه آموزش‌وپرورش استان خوزستان اضافه کرد: اولویت‌های اول و آخر ما در آموزش‌وپرورش استان به ترتیب پیش‌دبستانی و کنکور است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در همین راستا تحصیل کودکان در پیش‌دبستانی را اجباری اعلام کردیم و درنهایت خروجی آن کسب رتبه‌ی نخست جذب نوآموزان پیش‌دبستانی در سطح کشور شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به آموزه های قرآن کریم افزود: درعین‌حال تمامی تلاش ما این است که دانش‌آموز را با یک هویت دینی، مذهبی و ملی پرورش دهیم تا فرزندان این سرزمین به‌خوبی با آموزه‌های قرآن کریم، نهج‌البلاغه و سیره ائمه معصوم آشنا شوند و بتواند در فرآیند مسائل فرهنگی و آموزشی نقش مؤثری در جامعه ایفا کنند.

تقی زاده گفت: مهم‌ترین سرمایه اجتماعی آموزش‌وپرورش دانش‌آموز است. با داشتن برنامه علمی و نیروی انسانی کارآمد می‌توان شاهد شکوفایی استعداد دانش آموزان خوزستانی بود. 

وی در ادامه تأکید کرد: معلمان نقش بالایی در شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان دارند. نوع برخورد و رفتار معلم تعیین‌کننده سرنوشت دانش‌آموز در آینده خواهد بود. به همین دلیل معلمان باید تلاش کنند در برخوردها و کنش‌های خود با دانش آموزان بر اساس آموزه‌های دینی عمل کنند.

تقی‌زاده افزود: یک انسان دانا و نخبه انسانی است که ساده‌ترین واژه زندگی اجتماعی خود را بفهمد و آن‌ها را به کار ببندد و از توانایی، استعداد و ظرفیت‌های خود به‌خوبی استفاده کند. این مسیر واقعی زندگی علمی، فرهنگی و اجتماعی است. اگر این اتفاق بیافتد در علم، تکنولوژی و اقتصاد مشکل نخواهیم داشت. ما باید سهم بالایی در تولید علم و تکنولوژی در دنیا داشته باشیم. معنای نخبگی تنها موفقیت درسی نیست، بلکه هدف ما باید تربیت دانش‌آموز جامعه‌پذیر باشد.

انتهای پیام/م

تربیت دانش‌آموز دانا وظیفه نظام تعلیم و تربیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.