پلیس آگاهی برای ثبت خاطرات کارآگاهان شاغل و بازنشسته از آن‌ها دعوت به عمل آورد تا خاطرات خود را به صورت مکتوب یا فایل صوتی جهت پیاده‌سازی ارسال کنند.

فراخوان پلیس آگاهی برای ثبت خاطرات کارآگاهانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ بیابانی رئیس مرکز تشخیص هویت در نشست شبی با کارآگاهان که در مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی برگزار شد، با بیان اینکه کارآگاه با روایت یک پرونده پنجره‌ای را باز می‌کند تا یک واقعیت روشن شود، اظهار کرد: کارآگاه نشانه‌ها را مانند دانه‌های تسبیح به نخ می‌کشد تا یک مجموعه پراکنده با قرار گرفتن در کنار هم معنا پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارآگاه از سایه‌ها به روشنی می‌رسد، افزود: کارآگاه یک هنرمند و نویسنده به شمار می‌رود و تجربه‌های کارآگاه‌ها بر پایه‌های علم کارآگاهی ارزش افزوده داده است.

بیابانی با تاکید بر اینکه ارزشمند بودن خاطرات کارآگاهان بسیار ارزشمند هستند، اعلام آمادگی کرد که این مرکز آمادگی دارد تا خاطرات تمامی کارآگاهان کشور اعم از شاغل و بازنشسته را ثبت و آن‌ها را به صورت کتاب منتشر کند و هرگونه هزینه‌ای را هم این مرکز متقبل شود.

در ادامه حسین مقیمی رئیس پلیس آگاهی با اشاره به پایان خدمت همکاران خود در پلیس آگاهی گفت: در گذشته امکانی برای انتقال تجربیات کارآگاهان با سابقه به کارآگاهان تازه‌کار نداشتیم و یکی از اهداف من بعد از پذیرفتن مسئولیت این بود که بتوانم از تجربیات همکارانم استفاده کنم تا این تجربیات را به نیروهای جوان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف جلسات متعددی را برگزار کردیم، تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف ما این بود که اگر چه خوب می‌نوشتیم،اما تجربیات خود را نمی‌نوشتیم.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: وقتی که از گذشتگان صحبت می‌کنیم گاهی اوقات تعاریف و نقل قول‌ها با آنچه که وجود داشته تفاوت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آگاهی در ناجا فرض مسلم است، افزود: سایر بخش‌های ناجا از کنار آگاهی متولد شده‌‌‌اند و هیچ یک از بخش‌های ناجا سابقه پلیس آگاهی را ندارد.

گفتنی است؛ سابقه پلیس آگاهی در ایران به 140 سال پیش برمی‌گردد که در آن زمان تحت عنوان دفتر مفروقات راه‌اندازی شده بود.

همچنین در ادامه این مراسم چند تن از کارآگاهان بازنشسته به نقل خاطرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار