خیران بازوان انقلاب هستند

نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت:خیران بازوان انقلاب هستند و اگر خیرین نبودند شرایط متفاوت‌تر بود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سمیه محمودی شامگاه پنج‌شنبه با حضور در ویژه برنامه دهه فجر که با حضور خیرین دهاقانی برگزار شد،  یاد و نام شهدای انقلاب را گرامی‌ داشت و اظهار کرد: انقلاب با حرکت جهادی جلو رفته و دستاوردهای زیادی را ارائه داد.

وی خیرین را بازوان انقلاب دانست و  افزود: خیرین بازوان انقلاب هستند و اگر خیرین نبودند شرایط متفاوت‌تر بود.

نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چشم بسیاری از اشخاص به خیرین بوده و منتظر لطف آنان هستند.

وی اعلام کرد: کمک مدیران کمیته امداد به شهرستان‌های همجوار کاری شایسته و پسندیده تلقی می‌شود و کمکی در راستای رفع نیاز نیازمندان با نیت خیرخواهانه را نشان می‌دهد.

محمودی تصریح کرد: برخی از مددجویان کمیته امداد قبلا خمس و زکات‌ می‌دادند اما به سبب شرایط جوی، خشکسالی و مهاجرت با مشکل مالی مواجه هستند و خمس و زکات‌ ‌بگیر شده‌اند.

وی با درخواست از مدیران در راستای توانمندسازی مددجویان، خاطرنشان کرد: از مدیران انتظار داریم که در راستای توانمند‌سازی خانواده‌ها اقدام کنند تا خانواده‌ها با مشکل مواجه نشده و توان امرار معاش داشته باشند.

در ادامه علی اصغر قاسمیان فرماندار شهرستان دهاقان، دهه فجر را گرامی و خجسته دانست و  اظهار کرد: خیرین نعمت بزرگی محسوب می‌شوند که نیت خیرخواهانه داشته و هدفی جزء رفع نیاز و  حل مشکلات مردم ندارند.

وی نیت خیرخواهانه خیرین را سبب اتفاقات خوب دانست و افزود: خیرین با نیت خیرخواهانه مردم به میدان می‌آیند که به دنبال این نیت شاهد اتفاقات خوب و شایسته و خداپسندانه در دهاقان هستیم.

فرماندار شهرستان دهاقان نقش خیرین را در راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان پررنگ دانست و اعلام کرد: با پول خیرین در شهرستان دهاقان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد که منشأ خیر و برکت شد و ارتقای شهرستان را به همراه داشت.

وی اذعان کرد: در همه  زمینه‌ها از قبیل سلامت، بهداشت و درمان، ردپای نیت خیرخواهانه مردم دیده می‌شود که ما باید قدردان آنان باشیم و با افتخار عرض ادب و احترام نسبت به آنان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام اصغر رضوانی نیز ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: افراد آسیب‌دیده در حوادث و بلایا از جمله زلزله، معلولان جسمی و ذهنی که تحت عنوان مبتلایان ذکر می‌شوند و یا افرادی که پدرشان را از دست می‌دهند تحت حمایت و پوشش قرار دارند.

وی یتیمان را جدای از سایر مددجویان دانست و افزود: فرهنگ دینی ما نگاه خاصی به یتیم دارد و وقتی به عنوان مددجو مطرح می‌شوند، جدای از سایر مسائل در جایگاه خاص قرار می‌گیرند و در قرآن آیات بسیاری درباره حفظ شأن یتیم ذکر شده است.

امام جمعه شهرستان دهاقان اعلام کرد: یتیمان از نظر مالی و عاطفی قابل مقایسه با هیچ یک از مددجویان نیستند و خداوند به پیامبر می‌گوید مراقبت کن که با قهر و غلبه با یتیمان رفتار نکنی.

وی با بیان اینکه کسانی‌که اموال ایتام را با ستم می‌خورند لقمه آتش را به دهانشان می‌گذارند، خاطرنشان کرد: به مال یتیم نزدیک نشوید مگر اینکه به شکل احسنت رفتار کنید چرا که از شما درباره ایتام سؤال می‌کنند و کسانی‌که اموال ایتام را با ستم می‌خورند لقمه آتش را به دهانشان می‌گذارند.

رضوانی با بیان اینکه یتیمان از پدر دور هستند، تصریح کرد: خدا به نیکی کردن به ایتام سفارش کرده چرا که آنان از پدرشان دور شد است؛ کسی‌که پدر دارد احساس می‌کند همه چیز دارد.

وی در پایان اضافه کرد: خودمان را جای بچه‌های یتیم بگذاریم تا آنان را درک کنیم و سفارش خداوند درباره یتیمان را فراموش نکنیم.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.