هاشمی در حاشیه افتتاح اورژانس دریایی هرمزگان:

خدمات درمانی در جزایر کشور باید تقویت شود

وزیر بهداشت گفت: جزایرکشور نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی هستند البته این خدمات از گذشته بوده اما باید توسعه یابد.

خدمات درمانی در جزایر کشور باید تقویت شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح اولین آمبولانس دریایی مدرن کشور در بندرعباس عنوان کرد: حوزه خدمات اورژانس دریایی در کشور باید حمایت شود البته فقط به اورژانس دریایی نمی‌توان اکتفا کرد، چون ممکن است دریا طوفانی و مواج باشد که باید بالگرد‌های اورژانس هوایی هم تقویت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سه فروند آمبولانس دریایی پیشرفته در کشور در حال خریداری است، افزود: امیدواریم بهترین آمبولانس‌های دریایی که ساخت کشور‌های اروپایی است سال آینده به کشور وارد شود و نمونه‌ای برای تولیدات داخلی باشد.

کمبود 30 درصدی نیروی اورژانس نسبت به وضع استاندارد

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیرو‌های اورژانس در سراسر کشور، گفت: در استان هرمزگان ۱۴۰ دستگاه آمبولانس وجود دارد، اما در حوزه خدمات دریایی، وضع چندان مناسبی نداریم البته در حوزه نیرو‌های اورژانس هم نسبت به استانداردها، ۳۰ درصد کمبود داریم.

وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد:امیدواریم کمک ویژه‌ای به وزارت بهداشت بشود که بتوانیم خدمات استاندارد درمانی و اورژانس را در مناطق مرزی کشور مانند سواحل مکران، استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر، ارائه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار