آمادگی جمهوری آذربایجان برای راه اندازی قطار در مسیر ایران و روسیه

جاوید قربان اف، رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان آمادگی کشورش را برای مشارکت در راه اندازی قطار مسافربری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، «جاوید قربان اف» رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان آمادگی کشورش رابرای مشارکت در راه اندازی قطار مسافربری آستارا – مسکو و مسیر برگشت اعلام کرد.

«جاوید قربان اف» امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جمهوری آذربایجان پیشنهاد‌های خود درباره راه اندازی قطار مسافربری آستارا – مسکو و مسیر برگشت را به ایران و روسیه ارایه کرد و طرف ایرانی آمادگی خود در این زمینه را اعلام کرده است.

وی افزود:جمهوری آذربایجان علاقمند به استفاده از قطار‌های روسیه در جابجای مسافران در این مسیر است.

«قربان اف» گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح استفاده از قطار‌های برقی سریع السیر در مسیر آستارا – باکو امکان پذیر و طی این مسیر در چهار تا پنج ساعت امکان پذیر خواهد بود.

رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان افزود: در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب در خاک جمهوری آذربایجان هم خط ریلی بخش شهرستان لنکران بازسازی خواهد شد.

قربان اف، همچنین از تصمیم راه آهن جمهوری آذربایجان برای مشارکت در طرح ساخت خط ریلی ۱۶۴ کیلومتری رشت -آستارا در خاک ایران هم خبر داد و گفت: در این ارتباط شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران سفر خواهد کرد.
وی، در باره فعالیت خط ریلی باکو – تفلیس – قارص گفت: از ماه آوریل سال جاری بخشی از محموله‌ها از اتریش از طریق این خط ریلی به قزاقستان حمل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ کانتینر از طریق این خط ریلی حمل و نقل شده است، گفت: چین و کشور‌های آسیای مرکزی نیز نسبت به این خط ریلی علاقه نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

راه اندازی خط آهن توسط آذربایجان در مسیر ایران و روسیه

برچسب ها: روسیه ، آسیا ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار