نوه فرانسوا میتران، وزیر محیط زیست فرانسه را به آزار جنسی متهم کرد

پاسکال میتران، نوه رئیس جمهور اسبق فرانسه، فرانسوا میتران، تایید کرد که او بوده است که وزیر محیط زیست فرانسه را به تجاوز به خود در دو دهه پیش متهم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس‏, نوه فرانسوا میتران، رئیس جمهور اسبق فرانسه جمعه تایید کرد که او بوده است که وزیر محیط زیست فرانسه را به تجاوز به خود در دو دهه پیش متهم کرده است.

پس از آنکه روزنامه ”لو پاریزین“ نام پاسکال میتران را فاش کرد ‏, او اخیرا بیانیه‌ای صادر و گزارش این روزنامه را در خصوص اینکه در سال ۲۰۰۸ از نیکلا اولو شکایت کرده است تایید کرد.

اما میشل دوفران وکیل پاسکال میتران تاکید کرد:” نام پاسکال میتران بدون موافقت خود او با طوفان رسانه‌ای مربوط به نیکلا اولو ارتباط داده شده است. او و خانواده اش به هیچ وجه از انتشار این خبر استقبال نمی‌کنند. “

شکایت قضائی علیه اولو به تحقیقات در این خصوص منجر نشد چرا که بیش از ۱۰ سال از جرم احتمالی گذشته بوده است.

هفته نامه ”شارلی ابدو“ داستانی طولانی از تجاوز جنسی که گمان می‌رود اولو در یکی از منازل خود در سال ۱۹۹۷ مرتکب آن شده است منتشر کرد. اما این وزیر فرانسوی پنجشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی این اتهام را رد کرد.

این مجله به نام میتران اشاره‌ای نکرد، اما اعلام کرد که قربانی، از یک خانواده برجسته فرانسوی بوده است که در زمان تجاوز احتمالی زمانی که اولو ۴۲ سال داشت ‏, ۲۰ ساله بوده است.

درحالی که جزئیات زیادی از اتهامی که پاسکال میتران در مصاحبه با هفته نامه ”ابدو“ که خواسته بود نامش فاش نشود وارد کرده است در دست نیست، اما دادستان شهر سن مالو در شمال فرانسه پنجشنبه تایید کردند که شکایت او به اتهام تجاوز بود.

این مسئله در فرانسه در خصوص اقدام این مجله که ماه گذشته منتشر شد به علت اینکه پرونده‌ای قدیمی را که پلیس درباره آن تحقیق نکرده ‏, فاش نکرده است جنجال آفرین شد.

اما ”ابدو“ اقدام خود را با اشاره به اتهامات به آزار و اذیت جنسی که جهان را به خود مشغول کرده بود از جمله اخیرا در فرانسه، توجیه کرد.

این مجله افزود ”بسیاری از زنان برای مدت‌های طولانی قربانی بودند“ و اضافه کرد زمان آن فرا رسیده است که فرهنگ ”مصونیت“ عاملان آزار و اذیت جنسی به پایان برسد.

این مجله افزود اولو به عنوان یک شهروند عادی است و این مجله وظیفه دارد اتهامات او را منتشر کند.

میتران در این مصاحبه گفت: پس از آنکه سال‌ها درباره این مسئله فکر کرد تصمیم گرفت به پلیس شکایت کند.

وی افزود:” هدف من محاکمه او نبود بلکه می‌خواستم به کاری که کرده است فکر کند. “

از سوی دیگر دولت فرانسه از وزیر محیط زیست خود حمایت کرد و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: ”دلیلی برای اینکه او را مجبور به استعفا کند وجود ندارد. “

رسوایی که در خصوص اولو بر سر زبان‌ها افتاده است در پی اتهام به تجاوز علیه وزیر دیگر دولت مکرون مطرح می‌شود.

دادستانی پاریس اواخر ژانویه تحقیقاتی را در خصوص اتهامات به ژرار درمنن وزیر بودجه فرانسه به تجاوز ‏, آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اتهام آزار جنسی وزیر محیط زیست فرانسه، توسط نوه رئیس جمهور سابق مطرح شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار