80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه 80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip است گفت: استان همدان از شرایط و وضعیت ناوگان مسافری خوبی برخوردار است.

80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در کارگروه ارتقاء سفرهای استانی اظهار داشت: در پایانه انقلاب همدان دفتر نظارتی از سوی اداره کل راهداری وجود دارد که نظارت لازم را شکل دهد.

وی داشتن معاینه فنی خودرو را امری مهم برشمرد و افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی در صورت نداشتن معاینه فنی، نه بارنامه و نه صورت وضعیت دریافت نخواهند کرد.

رودباری در زمینه جابه جایی مسافران با ناوگان عمومی برون شهری نیز بر صدور صورت وضعیت تاکید کرد و بیان کرد: صورت وضعیت برای اتوبوس نیز پس از اطمینان از سالم بودن اتوبوس و کنترل کارت هوشمند و سایر مدارک راننده و هم چنین ثبت نام مسافران صادر می شود.

وی با تأکید بر اینکه کنترل بارنامه ها از وظایف مهم این اداره کل و تضمین کننده ایمنی است، یادآور شد: بارنامه و صورت وضعیت ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر در همدان کنترل می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان اضافه کرد: شرکت های برون شهری با هر عنوانی نمی توانند بدون صورت وضعیت مسافر جابجا کنند و از پلیس راه در خصوص نظارت و جلوگیری از فعالیت ها کمک می خواهیم.

محمدرودباری خاطرنشان کرد: فضا نباید برای انجام امور خلاف قانون باز شود، مسافربرهای شخصی تضمین امنیت کافی را برای این مسئولیت ندارند.

وی ادامه داد: باید در استان با اخذ نامه از دادستانی و مراجع قضایی از فعالیت مسافربرهای شخصی که بدون پرداخت هزینه و عوارض و رعایت مقررات فعال هستند، جلوگیری شود.

رودباری بیشترین نگرانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، دستگاه‌های سواری شخصی است که با پیگیری‌هایی که از سازمان راهداری و راهنمایی و رانندگی و استانداری انجام شده امیدواریم بتوانیم تا جایی‌که مقدور است به سمت حمل‌و نقل قانونمند و ضابطه‌مند برویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه  بر بغل نویسی ناوگان حمل و نقل جاده اي اتوبوسی تأکید و تصریح کرد: بغل نویسی اتوبوس ها بسیار حائز اهمیت است و تأکید معاونت وزارتخانه نیز بر داشتن بغل نویسی و صورت وضعیت بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: بغل نویسی اتوبوس ها با هدف شفاف سازی، اطلاع رسانی، برخورداری مسافران از حقوق قانونی خود و ارائه خدمات مطلوب و جلب مشتری در قالب شبکه سیر مسافرتی انجام می شود.

رودباری اذعان داشت: مدیران فنی بر اساس ضوابط و مقررات تعیین شده اند و لازم است بحث کنترل فنی ناوگان توسط این مدیران و پلیس راه انجام شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه جمع کردن حوادث ناشی از نقص فنی بسیار دشوار است، تصریح کرد: حساسیت بر روی ناوگان مسافری به لحاظ مسئولیت در قبال جان مردم بسیار بیشتر است.

مدیرکل راهداری استان ابراز امیدواری کرد: امید است که بتوانیم با همکاری همه شرکت ها و سازمان های موثر در بحث حمل و نقل همچنان جز استان های برتر بمانیم.

تأکید بر عدم حضور جارچیان، عدم ارائه صورت وضعیت به ناوگانی که خارج از پایانه اقدام به جذب مسافر می کنند، جلوگیری از صدور صورت وضعیت آفلاین پلیس، نصب تابلوهای توقف ممنوع، انتظار برخورد پاسگاه های پلیس راه با خاطیان، ایجاد گشت های مشترک بین پلیس راه و اداره کل و لزوم احداث پایانه در نزدیک راه آهن فیروزان(شهرستان نهاوند) از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ د

ناوگان مسافری همدان حال خوبی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.