کره شمالی به علت تحریم‌ها نمی‌تواند سهم خود را از بودجه سازمان ملل بپردازد

سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت کشورش به علت تحریم‌هایی که آن را از دسترسی به نظام بانکی بین‌المللی محروم کرده است، نمی‌تواند سهم سالانه خود از بودجه سازمان ملل را واریز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی به علت تحریم‌هایی که این کشور را از دسترسی به نظام بانکی بین‌المللی محروم کرده است، نمی‌تواند سهم سالانه خود از بودجه سازمان ملل را واریز کند.

سونگ نام، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد با یان بیگل، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مدیریت این سازمان گفتگو کرده و از وی خواسته بود برای فراهم کردن این امکان که کره شمالی بتواند ۱۸۴ هزار دلار سهم سال ۲۰۱۸ خود را به سازمان ملل متحد انتقال دهد، مداخله کند.

همه کشور‌های عضو سازمان ملل متحد باید در بودجه کارکرد و عملیات حفظ صلح این سازمان و همچنین بودجه دادگاه‌های بین المللی سازمان ملل متحد مشارکت کنند.

به گفته سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، مجازات‌هایی که آمریکا و سازمان ملل علیه بانک اصلی مبادلات کره شمالی موسوم به بانک تجارت خارجی این کشور اعمال کرده اند، مانع از این می‌شود که پیونگ یانگ به تعهدات خود به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد عمل کند، و این امر نشان می‌دهد «این مجازات‌ها تا چه اندازه بی رحمانه و وحشیانه است».

واشنگتن علیه بانک تجارت خارجی کره شمالی از سال ۲۰۱۳ مجازات‌هایی اعمال کرده است و سازمان ملل متحد نیز در اوت گذشته در واکنش به آزمایش‌های هسته‌ای و بالستیک کره شمالی، این کشور را به فهرست سیاه خود اضافه کرد.

انتهای پیام/

عدم توانایی کره شمالی برای پرداخت سهم خود از بودجه سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار