دفاع متیس از عملیات تجاوزکارانه اسرائیل در سوریه با اتهام‌زنی به ایران

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعا‌های خصمانه خود علیه کشورمان گفت رژیم صهیونیستی «حق مسلم برای دفاع از خود» را در برابر اقدامات ایران دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه هاآرتص، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، یکشنبه شب قبل از عزیمت به اروپا برای سفری کاری، با پرداختن به تشدید اخیر تنش بین تل‌آویو و دمشق در پی سرنگون کردن جنگنده متجاوز اف 16 رژیم صهیونیستی در سوریه گفت اسرائیل «حق مسلم برای دفاع از خود» در برابر «تهدید‌های ایرانی‌ها» در مرز شمالی خود را دارد.

او در لفاظی ضدایرانی جدید خود مدعی شد: «جالب است که هر جایی در خاورمیانه که مشکلی بروز می‌کند، می‌بینید که یک عامل مشابه، پشت آن است. چه در یمن، چه در بیروت، یا در سوریه و عراق، همواره می‌بینید که ایران دست دارد. اگر در بحرین باشید و پلیس مواد منفجره و چیز‌هایی از این دست را توقیف کرده باشد، قطعاً (آن‌ها) متعلق به ایران است؛ اگر لاشه موشک‌های ایران را در عربستان جمع‌آوری کنید؛ یا قایق‌های انفجاری کنترل از راه دور را در دریای سرخ توقیف کرده باشید، می‌توانید ببینید که ایران در چه مکان هایی، یا امکانات لازم برای مبارزه را فراهم می‌کند یا در واقع در برخی موارد، این درگیری را هدایت می‌کند.»

متیس افزود آمریکا در رویداد‌هایی که شنبه صبح در امتداد مرز فلسطین اشغالی و سوریه رخ داد، هیچ «مشارکت نظامی» نداشت. 

او در پایان در حمایت از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیلی‌ها حق مسلم برای دفاع از خود دارند. آن‌ها برای رسیدگی واقعی به این موضوع، نباید منتظر بمانند تا شهروندانشان در حمله بمیرند.»

نخستین مقام بلندپایه آمریکاست که به طور مستقیم به تشدید تنش روز شنبه بین رژیم صهیونیستی و سوریه پرداخت.

شایان ذکر است، رژیم صهیونیستی روز شنبه ادعا کرد یک پهپاد ایرانی را در جولان اشغالی ساقط کرده است. پس از آن در پی درگیری میان جنگنده‌های صهیونیستی و نیروهای سوری در بلندی‌های جولان، یک جنگنده متجاوز این رژیم سرنگون شد و تنش‌ها میان دو طرف شدت گرفت.

انتهای پیام/

لفاظی‌های جدید ضدایرانی متیس پس از سقوط جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
من به عنوان ایرانی اجازه نمیدم دشمنان اسلام دخالت کنند و همیشه مثل کوه پشت ایرانم می ایستم . انشالله دشمنان اسلام نابود بشن . مرگ برامریکا و السعود واسرائیل
آخرین اخبار