جانمایی پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی گفت : فاز طراحی سایت و جانمایی برای پوشش اینترنت پر سرعت در 448 روستای استان خراسان شمالی آغاز شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  بجنورد؛ سیدعلی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت : پوشش اینترنت پرسرعت در 448 روستای استان خراسان شمالی با اعتباری افزون بر 113 میلیارد ریال فاز طراحی سایت و جانمایی  آغاز شده است .

وی با بیان این که با تحقق طرح ۹۲ درصد از روستاهای استان از نعمت اینترنت بهره مند می شوند ، افزود : 24 دستگاه ATM در مناطق محروم و کم برخوردار به منظور ارتقای کیفت خدمات در روستاها با اعتباری افزون بر 28 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد : برای احداث ایستگاه مخابراتی ، زیر ساخت های لازم  از جمله خرید زمین در شهر آشخانه با اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال صورت گرفته است.

وی افزود : 175روستای خراسان شمالی که فاقد خدمات ارتباطی ایرانسل بودند ، گفت : با اعتباری افزون بر 206 میلیارد ریال از خدمات ارتباطی این اپراتور بهره مند شدند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان شمالی گفت : در حال حاضر 90 درصد روستاهای استان خراسان شمالی دارای تلفن ثابت ، 50 درصد دارای تلفن همراه و 40 درصد از نعمت اینترنت برخوردار هستند.

وی با اشاره به رتبه بندی ها در این حوزه رتبه تلفن همراه 29، ایرانسل 11، رایتل 31 و اینترنت رتبه 30 در استان دارد .

وی افزود : راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپای فاوا  در پارک علم و فناوری با اعتباری افزون بر 3 ملیارد ریال صورت گرفته است .

انتهای پیام/آ

طراحی زیر ساخت های احداث ایستگاه مخابراتی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.