تولید چهار هزار و 874 تن عسل در استان اصفهان

کارشناس مسوول زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: امسال چهار هزار و 874 تن از حدود 717 هزار کلنی زنبور عسل این استان تولید شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس مسوول زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: امسال چهار هزار و 874 تن از حدود 717 هزار کلنی زنبور عسل این استان تولید شده است.

سید محمد مهدی طبائیان، میانگین تولید عسل از هر کلنی را بیش از شش ونیم کیلوگرم بیان کرد و افزود: بیش از چهار هزار زنبوردار در این استان در زمینه تولید عسل فعالیت می کنند.

وی نجف آباد ، خوانسار، اصفهان، شهرضا، سمیرم و گلپایگان را عمده تولید کنندگان این فرآورده دارویی و گیاهی این استان برشمرد و گفت: گون، کنار، یونجه و گشنیز از انواع عسل تولیدی استان اصفهان است.

کارشناس مسوول زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: پرورش دهندگان زنبور عسل استان اصفهان اوایل آذر برای زمستان گذرانی به استان های گرمسیری فارس ، بوشهر ، هرمزگان و خوزستان کوچ و اوایل فروردین هم برای تولید عسل در رویشگاه های طبیعی فریدونشهر ، فریدن ، چادگان ، خوانسار و گلپایگان فعالیت می کنند.

سید محمد مهدی طباییان افزود: همچنین برخی از زنبورداران هم در اواخر اردیبهشت برای پرورش زنبور عسل در رویشگاه های استان های مرکزی ، شمالی و چهار محال وبختیاری و کهکیلویه وبویراحمد کوچ می کنند.

 

انتهای پیام/م

 

افزایش 30 درصدی تولید عسل در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.