تفاهم نامه اجرای طرح مطلوب سازی ساختار برنج امروز بین سپاه قدس و سازمان جهاد کشاورزی گیلان امضاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: تفاهم نامه اجرای طرح مطلوب سازی ساختار برنج با تاکید بر تغذیه بین سپاه قدس و سازمان جهاد کشاورزی گیلان امضاء شد.

وی افزود: در آیین تفاهم نامه اجرای طرح مطلوب سازی ساختار برنج از هدف گذاری برای افزایش ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح شالیزار‌های گیلان خبر داد و افزود: این هدف با مشارکت ۳۰۰ مهندس کشاورزی بسیجی در یک دوره ۳ ساله اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان اعلام کرد: این کار ۳۰۰ روستا شناسایی شده است که در هر روستا ۲۰ شالیکار در آن مشارکت می‌کنند.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه‌ کشاورزی گیلان، خوداتکایی در تولید برنج را قابل حصول دانست و اضافه کرد: ارتقای آگاهی کشاورزان در روند کشت، داشت و برداشت از اولویت‌های مهندسان بسیج کشاورزی گیلان است که در سال زراعی پیش رو در دستور کار قرار می‌گیرد.

علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز نیاز سالانه کشور به برنج سفید را حدود ۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این نیاز در داخل کشور تولید می‌شود که اجرای طرح مطلوب سازی ساختار برنج در استان‌های گیلان و مازندران می‌تواند از واردات ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تنی برنج جلوگیری کند.

وی میانگین برداشت برنج از هر هکتار را ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اعلام و خاطر نشان کرد: این در حالی است که کشاورزان نمونه با شرایط مشابه توانسته اند از هر هکتار تا ۴ تن برداشت کنند که بی شک با اجرای طرح مطلوب سازی، افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج دست یافتنی خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد:در پایان آیین تفاهم نامه اجرای طرح مطلوب سازی ساختار برنج، از طرح مطلوب سازی ساختار برنج با تاکید بر تغذیه به همراه ۶ کتاب و ۳ سی دی آموزشی مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/م.ع

امضای تفاهم نامه افزایش تولید برنج در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.