خطر ابتلا به بیماری های عفونی و سرماخوردگی در مناطق زلزله‌زده

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: شرایط خاص مناطق زلزله‎زده و سرما بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی را در این مناطق تشدید می‎کند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مازیار طهماسبی سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به اینکه خطر ابتلا به بیماری های عفونی و سرماخوردگی در مناطق زلزله‌زده به‎علت زندگی در داخل چادر و کانکس برای افراد سالخورده و کودکان بیشتر است، با این وجود در بخش بهداشت و درمان هیچگونه کم‎خدمتی صورت نگرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه سرما و شرایط جوی نیز خطر ابتلا به بیماری های فصلی را افزایش می‎دهد، افزود: با این وجود اگر حوادث تلخی که برای برخی از کودکان و افرادی که در مناطق زلزله‌زده ساکن بودند را به نحوه خدمت‎رسانی در بخش های بهداشتی و درمانی ربط بدهیم درست نیست و از ابتدای زلزله تاکنون هیچگونه کم‎خدمتی در این مناطق انجام نشده است.

وی تعداد و وضعیت نصب برخی از سرویس‎های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده را مناسب ندانست و افزود: در جلسات مختلفی در رابطه با تعداد سرویس های بهداشتی به مسئولان تذکر داده شده که باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه سرویس های بهداشتی مناطق زلزله‌زده هم از نظر تعداد و هم از نظر نصب وضعیت نامناسبی دارند، گفت: چاهک‌های فاضلابی که برای دفع فاضلاب در این مناطق کنده شده نامناسب بوده و با توجه به اینکه به فصل گرما نزدیک می‎شویم این مسئله مشکلات بهداشتی به وجود می‌‏آورد.

وی با بیان اینکه در رابطه با بیماری های پوستی و سرویس های بهداشتی هشدارهای لازم داده شده است، عنوان کرد: سم‎پاشی و جمع‎آوری نخاله‎ها با دقت در حال انجام است و باید به‎طور کامل انجام شود زیرا محل مناسبی برای تجمع بیماری عامل بیماری سالک است.

انتهای پیام/ز

وضعیت بیماری در مناطق زلزله‌زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار