کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عراق علاقه‌مند به شرکت در فرآیند تحولات منطقه‌ای است و می‌تواند حضور موثری در این زمینه داشته باشد.

پیوستن عراق به ائلاف ایران در منطقه مثبت و موثر خواهد بودحسن لاسجردی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیوستن عراق به مذاکرات صلح سوریه، اظهار کرد: در اجلاس گذشته سوچی برخی کشورها از جمله عراق به عنوان ناظر به موضوع سوریه وارد شدند.

وی افزود: ورود عراق و سایر کشورهای منطقه به اجلاس سوچی که تاکنون در این نشست‌ها حضوری نداشتند، پای آنها را به این مسائل باز کرده بنابراین با وجودی که عراق کشوری جنگ زده است، توانسته از شرایط دشوار امنیتی و التهاب خارج شود و داعش و سایر گروه‌های تروریستی را از خاکش پاک کند و به بازسازی بپردازد.

لاسجردی با بیان اینکه اکنون عراق، کشوری در حال رونق است، گفت: اکنون عراق علاقه‌مند به شرکت در فرآیند تحولات منطقه‌ای از جمله موضوع مربوط به سوریه است و می‌تواند در این حوزه نقش آفرینی کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه شرایطی که عراق در چند سال گذشته داشته است، این شرایط ورودش را به تحولات منطقه جدی‌تر می‌کند و این کشور می‌تواند حضور موثرتری در تحولات منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار