طالبان: آماده گفتگو هستیم/ استفاده از زور وضعیت را پیچیده تر می کند

گروه طالبان در نامه سرگشاده‌ای از مردم و کنگره آمریکا خواسته است تا از دولت کشور خود بخواهند که به اشغال افغانستان پایان دهند.

طالبان: آماده گفتگو هستیم/ استفاده از زور وضعیت را پیچیده تر می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان در نامه سرگشاده‌ای از مردم و کنگره آمریکا خواسته است تا از دولت کشور خود بخواهند که به اشغال افغانستان پایان دهند.

این گروه با بیان این که آماده گفتگو است افزوده است که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد. همچنین، طالبان هشدار داده‌اند‌ که ادامه جنگ و حضور نظامیان خارجی در افغانستان ثبات جهان را با خطر مواجه خواهد ساخت.

این نامه از طرف قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان به رسانه‌ها فرستاده شده است.

در این نامه از مردم، نهادهای مستقل و غیردولتی و کنگره آمریکا خواسته شده تا بر دولت این کشور فشار وارد کنند که جنگ در افغانستان را متوقف کنند و نیروهای آمریکایی را از این کشور خارج کند.

گروه طالبان گفته هنوز فرصت باقی است و این گروه حاضر است مشکل را از راه سیاست سالم و گفتگو حل کند. این گروه گفته برخی از کشورهای خارجی در تلاش تفاهم سیاسی با آنها است اما از کشور خاصی نام نبرده است.

طالبان همچنین هشدار داده که استفاده از زور وضعیت را پیچیده‌تر خواهد ساخت. این هشدار طالبان در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در هفته‌های اخیر حملات هوایی‌اش را بر مواضع طالبان و داعش در افغانستان تشدید کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.