رئیس‌جمهور فیلیپین به ازای کشتن هر شورشی در این کشور ۵۰۰ دلار جایزه تعیین کرد!

رودریگو دوترته ضمن تعیین جایزه برای کشتن شورشیان در این کشور گفت هدف قرار دادن آنها حتی راحت‌تر از پرندگان است چرا که سر‌های بزرگتری دارند!

رئیس‌جمهور فیلیپین به ازای کشتن هر شورشی در این کشور ۵۰۰ دلار جایزه تعیین کرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین به منظور صرفه جویی در هزینه‌های مقابله با شورشیان، برای کشتن هر کدام از آنها از سوی نیروهای دولتی حدود 500 دلار جایزه تعیین کرد و گفت هدف قرار دادن شورشیان حتی راحت تر از پرندگان است چرا که آنها سرهای بزرگ تری دارند!

رئیس جمهور فیلیپین این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که گروه‌های مدافع حقوق بشر اخیرا صحبت‌های وی را درباره زنان شورشی محکوم کردند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد این اظهارات دوترته به جای تقویت فرهنگ احترام به قوانین، نیروهای دولتی را به ارتکاب جنایات جنگی ترغیب می کند.

دوترته به شدت مورد انتقادات بین المللی قرار دارد و دیوان بین المللی کیفری در حال تحقیقات اولیه درباره وی در ارتباط با هزاران مورد قتل در جنگ فیلیپین با قاچاق مواد مخدر است، جنگی که مدت زمان کوتاهی پس از به قدرت رسیدن دوترته در دو سال قبل آغاز شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قتل ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار