وزیر ارشاد در قم مطرح کرد:

ظرفیت عظیم قم در تولید و نشر کتب دینی

صالحی با اشاره به ظرفیت عظیم استان در تولید و نشر کتب دینی،برپایی نمایشگاه کتاب دین در قم را دریچه ارتباط میان ایران و جهان اسلام دانست.

ظرفیت عظیم قم در تولید و نشر کتب دینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛صالحی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم،با اشاره  به ظرفیت عظیم  استان در ارتباط با تولید و نشر کتب دینی گفت: یکی از وجوه تمایز نمایشگاه کتاب قم در سال جاری برپایی نمایشگاه کتاب بین‌المللی در کنار این نمایشگاه است.

وی برگزاری این نمایشگاه در قم را دریچه ارتباط میان ایران و جهان اسلام دانست و گفت: استان دارای ظرفیت و پتانسیل قابل‌توجه و یک منبع اندیشه بوده و هست، همچنین برگزاری این نمایشگاه سبب آشنایی حوزه‌های علمیه با دیگر اندیشه‌ها می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، کشورهای دیگر هم با تفکرات و اندیشه‌های تولیدشده در حوزه‌های علمیه آشنایی پیدا می‌کنند، که سبب نشر معارف دینی و اسلام به دیگر کشورها است.

صالحی با تأکید بر تقویت و ارتباط روزآمد حوزه‌های علمیه با اندیشه‌های دینی موجود در جهان ابراز کرد: استان قم به‌عنوان پایگاه تفکر دینی، تفکر انقلابی و تفکر شیعی دریچه‌ای برای مبادله و ارتباط با جهان ادیان و دیگر اندیشه‌ها است.

آيت الله سبحانی هم در اين آيين قلم را وسيله انتقال تمدن ها برشمرد و گفت: در تاليف کتب آنچه بايد به طور جدی مورد نظر باشد آن است که ببينيم اين کتاب ها حلال مشکلات جامعه هست يا نه.

این مرجع تقلید  نظارت بر کتاب را مورد توجه قرار داد و گفت:توجه به کيفيت و محتواي کتب همواره بايد مقدم بر کميت کتب باشد.

حسينی کاشانی، مديرکل فرهنگ وارشاد اسلامی  قم نیز  گفت: 107 ناشر از 9کشور عربی و 160ناشر داخلي با 50هزار عنوان کتاب در نمايشگاه بين المللی کتاب دين شرکت کرده اند که اين ناشران از کشورهای لبنان، عراق، سوريه، اردن، ترکيه، مصر ،تونس، کويت و عربستان سعودی هستند.

وی افزود:در سيزدهمين نمايشگاه کتاب استان هم 30هزار عنوان کتاب توسط 200ناشر داخلی ارائه شده است .

حسينی کاشانی به تخفيف در نظر گرفته شده برای فروش کتاب در اين نمايشگاه ها اشاره کرد و گفت: يک ميليارد و 350ميليون تومان بن در مدت برگزاري نمايشگاه در نظر گرفته شده است

مدیر کل ارشاد قم افزود: مراجعه کنندگان براي دريافت بن تنها 60درصد قيمت آن را پرداخت مي کنند ضمن آنکه از 20درصد تخفيف هم در خريد کتاب بهره مند خواهند شد.

مراسم بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی، هنری شهید ربانی در منطقه پردیسان  نیز با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صادقی استاندار قم، حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد استان قم، رضوی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.

مجتمع فرهنگی، هنری شهید ربانی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده که با بیش از دو هزار مترمربع مساحت با امکاناتی شامل کتابخانه،سالن مطالعه، سالن آمفی‌تئاتر، نگارخانه و آتلیه‌های تخصصی احداث‌شده است.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر ارشاد به قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار