کارگاه انتقال تجربیات پایش آنلاین تالاب هادر آذربایجان غربی برگزار شد.

حمید رعناقد رییس محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: کارگاه انتقال تجربیات پایش آنلاین تالاب ها در آذربایجان غربی باحضور معاونان نظارت وپایش ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای کشور و کارشناسان دبیر خانه های مدیریت تالاب های کشور به مدت دو روز در ارومیه برگزار شد.

وی افزود: معرفی دستگاه هایی که قابلیت اندازه گیری پارامتر های فیزیکی وشیمیایی آب تالاب ها را دارند ونیز انتقال تجربیات اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در زمینه احداث سیستم های پایش در تالابهای سولدوز، نوروزلو  وکانی برازان از موضوعاتی بود که در این کارگاه ارائه شد.

 پرویز آراسته مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این کارگاه آموزشی از تدوین نرم افزاری برای رصد خروجی کارخانه ها و پالایشگاهها خبر داد وافزود: راه اندازی ایستگاههای ثابت آنلاین برای تهیه آمار و داده با هدف کاهش آلودگی و پایش سلامت محیط زیست امریست ضروری و راه اندازی سامانه آنلاین در تالاب حسنلو در دستور کار است.

وی به ضرورت تغییر سیاستهای کلان در حوزه کشاورزی برای رفع مشکل منابع آب اشاره و افزود: مردم و بخش خصوصی باید در حفاظت محیط زیست کوشا باشند تا به یک سیستم پایدار دست یابیم.

آبشت مدیر طرح حفاظت تالابهای ایران نیز در سخنانی گفت: راه اندازی طرح آنلاین پایش محیط های تالابی برای به اشتراک گذاشتن تجارب، تحویل داده ها،تصمیم گیری درست و مدیریت مناسب است و تالابها باید به صورت فرا بخشی و زیست بومی حفاظت شود.

بازدید افراد حاضر در کارگاه از تالاب های آذربایجان غربی از برنامه های جنبی این کارگاه آموزشی است.

انتهای پیام/ح

انتقال تجربیات پایش آنلاین تالاب هادر آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.