بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد نوسان بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در بازار جهانی شاهد نوسان بود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدیت‏ که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفتی که در ‏‏آمریکا ‏مصرف می شود به کار ‏برده می ‏شود، در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک (نایمکس)، ‏برای تحویل ‏در ماه مارس با 72 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 61 دلار و 34 سنت رسید.

بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود، با 3 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 64 دلار و 33 سنت رسید.

در آغاز داد و ستد امروز بازار انرژی، بهای نفت کاهش یافته بود اما این روند به تدریج روند معکوس به خود گرفت. کایل کوپر، از کارشناسان نفتی معتقد است کاهش ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای اروپایی از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار است. با توجه به آنکه نفت به دلار تعیین قیمت و خرید و فروش می شود کاهش ارزش دلار باعث می شود سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر به جز دلار، برای خرید آن ‏تشویق شوند زیرا در این حالت خرید نفت برای ‌آنها ارزانتر تمام می ‏شود و این زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می کند.

در سوی دیگر، سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و همپیمانان مهم غیر عضو در این سازمان نفتی از جمله روسیه، بار دیگر بر تعهد خود برای محدود کردن تولید و عرضه نفت به بازار جهانی برای مساعد کردن زمینه افزایش قیمت ها، تاکید کردند.

انتهای پیام/

نفت سبک آمریکا گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار