رایزنی مقامات ارشد آمریکایی با دولت افغانستان درباره «صلح» و «پروسه کابل»

معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در سفری سه روزه به کابل با سران دولت افغانستان درباره نشست «پروسه کابل» دیدار و گفتگو کرد.

رایزنی مقامات ارشد آمریکایی با دولت افغانستان درباره «صلح» و «پروسه کابل»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «آلیس ولز»، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در سفری سه روزه به کابل با سران دولت افغانستان درباره نشست «پروسه کابل» دیدار و گفتگو کرد.

ولز در این سفر با رئیس جمهور، رئیس اجرایی، مشاور امنیت ملی، رئیس امنیت ملی، رئیس شورای عالی صلح، رئیس دبیرخانه این شورا و معاون وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرده است.

وی همچنین با جنرال «جان نکلسون»، فرمانده ناتو در افغانستان و «تادامچی یاماماتو»، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان نیز درباره مسائل امنیتی افغانستان و منطقه گفتگو کرده است.

قابل ذکر است که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و جنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا از طریق گفتگوی ویدیویی، درباره برگزاری نشست پروسۀ کابل و آمادگی ها برای آن، مبارزه با تروریسم، مسائل منطقه ای و روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

قرار است نشست پروسه کابل دو هفته دیگر در پایتخت افغانستان برگزار شود.

گفتگوی مقامات آمریکایی با دولت افغانستان در حالی صورت می گیرد که طالبان اخیرا با انتشار نامه ای سرگشاده به دولت و کنگره آمریکا، برای مذاکره با شرط خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.