برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس معرفی شدند/ محمد حسنی: افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم

محمد حسنی گفت: همه ما به انقلاب‌اسلامی، خون شهدا و نهضت عاشورا وابسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیین اختتامیه هفتمین هم اندیشی سینمای انقلاب (جایزه سینمایی ققنوس)، با حضور جمعی از هنرمندان، محمد خزاعی (تهیه کننده)، مرتضی شعبانی (تهیه کننده)، رضا فرهمند(کارگردان)، هوشنگ توکلی(بازیگر)، هادی حجازی فر(بازیگر)، جمال شورجه (کارگردان)، محمد احسانی (مدیر شبکه نسیم) و علی رویین‌تن و همچنین مقامات لشکری و کشوری، با اجرای شاهین جمشیدی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپ دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری و گزارشی از هفتمین هم اندیشی سینما انقلاب در آیین اختتامیه هفتمین جایزه سینمایی ققنوس به نمایش درآمد. 

محمد کوچک: ما از تک تک فیلم سازان وابسته حمایت می‌کنیم

محمد کوچک دبیر این دوره از جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در این دوره از جشنواره به تحقق سینمای عدالت اجتماعی یک گام دیگر نزدیکتر شدیم و این گفتمان را در مقابل سینمای سیاه‌نما تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد رسانه ملی را هم درگیر می‌کنند که اسطوره‌های سینمای انقلاب را زیر سوال ببرند.(خطاب به ابراهیم حاتمی کیا) آقای حاتمی کیا، ما اینجا یک بستر و محل تجمعی را برای حامیان فیلمسازان وابسته ایجاد کردیم.

وی اظهار کرد: فیلم سازانی که به حق و حقیقت وابسته هستند و فیلمسازانی که علیه ظلم و بی عدالتی فیلم می‌سازند و دغدغه مردم را دارند، نه دغدغه جوایز بین المللی که برای رسیدن به آنها پای به روی خیلی از ارزشها گذاشته شود. ما اینجا از تک تک فیلم سازان وابسته حمایت می‌کنیم.

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس معرفی شدند/ محمد حسنی: افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم

همچنین کوچک خطاب به محمد خزاعی تهیه کننده فیلم سینمایی «به وقت شام» بیان کرد: تهیه کننده عزیز ما، شما را هم در زمان اکران و فروش تنها نخواهیم گذاشت و به عرصه های اکران و فروش هم ورود خواهیم کرد، تا صنعت سینما دست به دست به گونه ای نچرخد که مابقی فیلم ها فروش آنچنانی نداشته باشند. همه می دانیم که هنوز فیلم و یا تهیه کننده ای نتوانسته تا امروز فروش ده نمکی را بگیرد.

دبیر هفتمین جشنواره هم‌اندیشی سینما انقلاب بیان کرد: اگر وقت بدهید، متوجه خواهید شد که حرف مردم چیست و سلبریتی بازها چه می خواهند، ما از افرادی مثل حاتمی کیا، مهدویان، شیخ طادی و از بزرگانی که فیلمساز هستند، تقاضا داریم که در خانه خودتان فیلم بسازید و ما پشت شما خواهیم ماند.

کوچک در پایان ضمن تشکر از هیئت داوران، هنرمندان و نخبگان سینما، خاطرنشان کرد: ما طرفدار آقای حاتمی کیا و تمام فیلسازان سینمایی و تلویزیون خواهیم بود. 

پورجمشیدیان: بهترین سوژه‌های سینمایی، ژانر دفاع مقدس است

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگی نیروی زمینی سپاه نیز در ادامه آیین اختتامیه، ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم بیان کرد: از همه افرادی که برای حراست از این مرز و بوم تلاش می‌کنند و پاسدار مرزها هستند، تشکر می‌کنم. سوژه‌های دفاع مقدس بهترین آثار سینمایی هستند و حتی در حوزه طنز هم این فضا بسیار قابل مشاهده است. به همین دلیل است که مخاطبان،  از آن به خوبی استقبال می کنند. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «دفاع مقدس گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر است.»

وی بیان کرد: دفاع از کشور و حریم اهل بیت (ع)، ظرفیت پرداختن به داستان و آثار سینمایی دارد. من از نزدیک دیدم هر جایی که تکفیری‌ها حضور داشتند و اثری از آثار اسلام و شیعیان را می‌دیدند از بین می‌بردند؛ زنان مسلمان را به کنیزی می‌گرفتند و در بازار به فروش می‌رساندند و مردان را می‌کشتند.

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس معرفی شدند/ محمد حسنی: افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم

پورجمشیدیان افزود: متاسفانه در این کشور مدافعان حرم را برای دستیابی به مادیات معرفی می‌کنند. جالب این است که افرادی با چنین تفکری در این کشور تریبون دارند.

* همچنین در ادامه این مراسم، کلیپی از معرفی داوران این دوره از جشن سینمایی ققنوس؛ مجید شاه‌حسینی، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نادر طالب‌زاده، شهریار بحرانی، جمال شورجه، سیدمحمد حسینی و سیدناصر هاشم‌زاده، پخش شد. 

احسان محمد حسنی: خانه همه ما بیت رهبری است

احسان محمد حسنی، با فرستادن سلام و درود به شهدای گردان عمار، شهدای مدافع حرم، بیان کرد: همه ما به انقلاب اسلامی، خون مطهر شهدا و به نهضت عظیم عاشورا وابسته ایم. افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم. یک بار یک نفر به من گفت، من مستاجر هستم و خانه ام بیت رهبری است، اما من می گویم، همه ما خانه هایمان بیت رهبری است و افتخار می کنم پول تولیدات خودمان را از سپاه می گیرم؛ آنها با افتخار حمایت می کنند، از آثار برجسته و حرفه ای که دشمن نمی تواند، تکنیک و محتوای آن آثار را نادیده بگیرد و از آن چشم پوشی کند.

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس معرفی شدند/ محمد حسنی: افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم

وی ادامه داد: دوستان، فرمایشات حاتمی‌کیا را شنیدیم. این تازه آغاز راه مبارزه است، ما مسیر طولانی و مین گذاری شده ای داریم. به حول قوه الهی با همکاری نسل جوان، مومن، انقلابی و با استعدادی که سر برآوردند در آینده ای بسیار نزدیک شاهد ابراهیم حاتمی کیاهای جسور و حرفه ای و کار بلدی در عرصه سینما و هنر خواهیم بود. وعده توخالی به دوستان نمی دهم. بلکه جوانان انقلابی و مومن ایستادن و کار می کنند. انشاءالله آرایش جدیدشان را برای تغییر صحنه میدان به حال خود رها شده فرهنگ خواهیم دید. 

محمد خزاعی: حاتمی‌کیا خط‌شکن شد تا نسل بعدی برای ساخت فیلم انقلابی احساس حقارت نکند

محمد خزاعی تهیه کننده فیلم سینمایی «به وقت شام» در غیاب ابراهیم حاتمی کیا، در این مراسم گفت: دوستی قبل از برگزاری جشنواره از من درخواست کرد تا در بخش مسابقه جشنواره فجر حضور نداشته باشم. اصرار من به عنوان تهیه کننده باعث شد تا به بخش داوری کشیده شود، به خاطر عوامل فیلم و نه به دلیل حضور حاتمی کیا. آقای حاتمی کیا فریاد هایی که زد به خاطر جایزه نبود، قطعا ابراهیم حاتمی کیا در این سالها جایزه های خودش را گرفته است.

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس معرفی شدند/ محمد حسنی: افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم

وی درادامه بیان کرد: جالب است تمام دوستانی که در این مدت در فضای مجازی شروع به یادداشت نوشتند، همه اخبار را به بیراهه رفتند. ابراهیم حاتمی کیا از من درخواست کرد تا این فیلم به بخش داوری جشنواره فرستاده نشود.

خزاعی بیان کرد: ابراهیم حاتمی کیا، فریادی مهم تر از آنها را مطرح کرد، و کاروانی برای به وقت شام راه بیفتد، که انقلاب و شهدا با آن همراه خواهد شد.یک سال تمام در فضاهای مجازی علیه بچه های انقلاب مطلب نوشتند، سینمای وابسته، سینمای سفارشی و ...، که اکر نسل جدیدی وارد این سینما شدند احساس حقارت کنند و افتخار نکنند. اما حاتمی‌کیا خط‌شکن شد تا نسل بعدی برای ساخت فیلم در جهت انقلاب احساس حقارت نکند. حرف ایشان این بود و بی‌انصافانه او را نقد کردند. آیا وقتی از شیار ۱۴۳ دفاع کرد، برای خودش بود؟ حاتمی‌کیا مسیر خود را ادامه می‌دهد و فیلمسازان انقلابی با این عنوان که فیلمساز وابسته هستیم در دفاع از انقلاب و شهدا کارشان را ادامه می‌دهند. 

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس

گفتنی است؛ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره هم‌اندیشی سینما انقلاب، با تقدیر از هادی حجازی فر برای بازی در فیلم های سینمایی «لاتاری» و «به وقت شام»، رادیو فرهنگ به عنوان رسانه برتر این دوره از جشنواره (جایزه ققنوس)، حمید حیدری به عنوان منتقد برتر، احسان محمد حسنی رئیس موسسه هنری ، رسانه‌ای اوج برای تولید آثار شاخص در جهت گفتمان انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و جایزه سینمایی ققنوس به فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند، فیلم انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان اهدا شد و فیلم «به وقت شام» برای حاضران در تالار حوزه هنری به نمایش درآمد.

برگزیدگان هفتمین جایزه ققنوس معرفی شدند/ محمد حسنی: افتخار می‌کنیم پول تولیداتمان را از سفارتخانه‌های حامی داعش نمی‌گیریم

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار