دبیرکل ناتو بر اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی تاکید کرد

یانس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در کنفرانس مونیخ بر اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ در شهر مونیخ آلمان در جریان است و یکی از موضوعات مطرح سخنرانی‌های این نشست، برنامه هسته‌ای کره شمالی است.

در این نشست، یانس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو - گفت: ما باید فشار حداکثری را بر کره شمالی وارد کنیم تا از برنامه هسته‌ای اش دست بکشد و این فشار‌ها باید از طریق ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک باشد و نه اینکه فقط از طریق تحریم‌های اقتصادی موثر باشد. روسیه و چین در جایگاه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و همسایگان کره شمالی، در این زمینه مسئولیت ویژه‌ای دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های تسلیحاتی روسیه اشاره کرد و گفت: شاهد آن هستیم که روسیه در حال مدرنیزه کردن قابلیت‌های تسلیحاتی خودش است و اینکه سامانه‌های هسته‌ای جدید می‌سازد و نقش تسلیحات هسته‌ای را در راهبرد نظامی خودش افزایش می‌دهد.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از سخنانش گفت: شاهد هستیم که کره شمالی به صورت همزمان در حال توسعه برنامه موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای خودش است. جهانی که در آن روسیه، چین و کره شمالی تسلیحات هسته‌ای داشته باشند، اما ناتو نداشته باشد، جهان امن تری نخواهد بود. به همین علت، تضمین نهایی برای امنیت ناتو، توان هسته‌ای راهبردی متحدان ناتو بویژه توان هسته‌ای ایالات متحده است. ما باید بازدارندگی هسته‌ای امن، ایمن و موثر را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

تاکید دبیرکل ناتو بر فشار علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار