زاهدی مطرح کرد؛

وجود ۲۲ نوع مدرسه در کشور/ حذف مدارس تیزهوشان، استعداد‌های برتر را ضایع نکند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حذف کنکور از توجه جدی به استعدادهای برتر در مدارس تاکید کرد.

وجود ۲۲۲ نوع مدرسه در کشور/ حذف مدارس تیزهوشان، استعداد‌های برتر را ضایع نکندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین همایش روانشناسی مدرسه با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، غلامعلی افروز دبیر علمی همایش و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران صبح امروز برگزار شد.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره حذف کنکور اظهار کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی به این مشکل پی برده و در مجلس هم قانونی برای آن داریم، به همین منظور از متخصصان علوم تربیتی کمک می طلبیم که ضعف ها را اصلاح کنند.

وی به تنوع مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در کشور به هر دلیلی ۲۲نوع مدرسه داریم که این تعدد و تنوع در هیچ کجای جهان نیست؛ از متخصصان علوم تربیتی می خواهیم نظرات کارشناسی خود را در این باره مطرح کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به متخصصان علوم تربیتی تصریح کرد: نظر تخصصی خود را درباره تنوع مدرسه به ما اعلام کنید تا کار کاملا براساس اصحاب علوم تربیتی پیش رود.

باید در کمیت دروس تجدید نظر کنیم

وی با اشاره به حجم مطالب درسی بیان کرد: باید دید، این حجم مطالب درسی برای دانش آموزان ضروری است؟، آیا واقعا این محتوای ریاضی برای دانش آموز مفید است؟، که من فکر می کنم باید در کمیت دروس تجدید نظر کنیم و فرصت لازم را برای مهارت آموزی به دانش آموز بدهیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: باید خلاقیت و نوآوری را در دانش آموزان تقویت کنیم که نیازمند تجدید نظر در محتوای کمی و کیفی دروس است.

زاهدی به خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان اشاره و گفت: اگر بخواهیم چنین کاری در آموزش و پرورش داشته باشیم باید در محتوای کمی و کیفی تجدید نظر کنیم.

وی درباره دین باوری دانش آموزان اظهار کرد: چرا نباید فرصت پیدا کنیم که به دانش آموزان به طور عملی سبک زندگی اسلامی و ایرانی را بیاموزیم؟ آیا این درس به اهمیت ریاضی نیست؟.

زاهدی با تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد: متخصصان علوم تربیتی در این مورد باید به آموزش و پرورش و آموزش عالی کمک کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید در دوران مدرسه فرصت را غنیمت بدانیم، تصریح کرد: باید رشد همه جانبه براساس توانمندی های افراد داشته باشیم و به آنها پاسخ دهیم به گونه‌ای نباشد که تعطیلی مدارس تیزهوشان رشد و شکوفایی دانش آموزان را حذف کند.

وی درباره فضای مجازی یادآور شد: در نگاه به تاثیر فضای مجازی در دانش آموزان باید از ایده متخصصان بهره مند شویم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
چرا همه چی شده تیزهوشان.مگه نمونه دولتی چیش از تیزهوشان کمتره .تورو خدا وضع آزمون تیزهوشان رو درست کنید ... چه وضعشه این آزمون ها که فایده ای نداره آدم میتونه با کلاس رفتن تو این آزمون قبول بشه ........... چون هوشه دلیل نمیشه این آزمون درسته .این آزمون دقیقاً مثل همون درس میمونه که آدم خیلی راحت مثل کلاس درس میتونه توی کلاس هاش شرکت کنه و قبول بشه
برعکس استعداد های درخشان یا همون برتر همون دانش آموز های مدارس نمونه دولتی هستد .‌‌‌چون که با آزمون و مصاحبه و کلی امتیاز توی مسابقات فرهنگی هنری و کلییی مسابقات دیگر لطفاً جمع کنید این فرهنگ غلطو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بچه هایی که در مدارس تیز هوشان درس خواندن شهریه پرداخت میکردند هیچ ویژگی خاصی هم نسبت به مدارس دیگه نداشتن ...برای کنکور وکار هم امتیازی ندارن...با سخت گیری های بی مورد....این استعدادها هدر میرود
آخرین اخبار