دومین غیبت والیبال ایران در «جام واگنر» / نامه‌ای که دیر پاسخ داده شد!

تیم ملی والیبال ایران برای دومین سال پپاپی به «جام واگنر» دعوت نشد، غیبتی که دلایلی پشت آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله در کشور لهستان مسابقاتی چهارجانبه با عنوان «جام واگنر» برگزار می‌شود. مسابقاتی که به همت فدراسیون والیبال کشور لهستان انجام می شود و اهدافی در راستای یادبود «هوبرت واگنر» پشت سر دارد. این مسابقات همواره به نبردهای دوستانه مهم برای تیم لهستان تبدیل شده و می‌تواند تیم ملی والیبال لهستان را برای حضور در مسابقات مهم جهانی پیش رو در آن سال آماده کند.

تیم ملی والیبال ایران دو سال قبل به این تورنمنت چهار جانبه دعوت شد. سال گذشته و در آستانه برگزاری مسابقات المپیک این تورنمنت چهارجانبه در شرایطی برگزار شد که از تیم ایران دعوت به عمل نیامد و امسال نیز خبر رسید که تیم ملی ایران در این مسابقات دعوت نشده است.

بنا بر اعلام فدراسیون والیبال لهستان برای برگزاری این دوره از مسابقات جام واگنر که در سال 2018 برگزار خواهد شد تیم‌های کانادا ، روسیه و فرانسه به همراه تیم لهستان حضور خواهند داشت. برخی‌ها عنوان کردند که دلیل دعوت نکردن از تیم ملی ایران به این مسابقات احتمال همگروهی ایران با لهستان در مسابقات قهرمانی جهان که تابستان 2018 در کشورهای ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود باشد؛ اما مسئولان برگزاری این مسابقات دلیل دیگری را برای حضور نداشتن تیم ملی کشورمان در این مسابقات عنوان می‌کنند: « ما از هر دو تیم ایران و کانادا برای شرکت در تورنمنت واگنر 2018 دعوت کردیم، اما پاسخ فدراسیون والیبال کانادا زودتر به دست‌مان رسید. در واقع زمانی ما پاسخ فدراسیون والیبال ایران را دریافت کردیم که به طور رسمی کانادا را به‌ عنوان تیم چهارم و آخر معرفی کرده بودیم.»

با این تفاسیر حضور ایران در این دوره از مسابقات جام واگنر متنفی است. مسابقاتی که در روزهای دوم تا چهارم شهریور 1397 در شهر کراکوف برگزر خواهد شد و لهستانی‎‌ها میزبان کانادا، روسیه و فرانسه هستند.

انتهای پیام/

دلایل عدم حضور تیم ملی والیبال در جام چهارجانبه لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار