تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده "محمدحسین جلی در شهرضا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرضا گفت: پیکر مطهر شهید "محمدحسن جلی" از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شهرضا ۳۰ بهمن در این شهرستان تشییع می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد انصاری‌پور عصر امروز در جلسه شورای ایثار و شهادت شهرستان شهرضا با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس و انقلاب به نسل جوان، اظهار داشت: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و ما باید دنباله روی راه آنان باشیم و کارهایی که برای ترویج فرهنگ شهادت انجام می‌شود در مقابل حقی که آنان بر گردن ما دارند، کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه اگر ارزش‌های انقلاب در میان نسل جوان و نوجوان ترویج پیدا کند، از آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود، افزود: ما وظیفه داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را به نسل‌های آتی منتقل کنیم و پیام شهدا را همیشه زنده نگه داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرضا با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به شدت تلاش می‌کنند تا با تهاجم فرهنگی ارزش‌های جامعه را به انحراف بکشند، افزود: مبنای اصلی نظام جمهوری اسلامی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بود و به خاطر حریت و انسانیت و زنده نگه داشتن اسلام آن را نهادینه ساختیم، برای برپایی این نظام هزینه‌های بالایی پرداخته شده و امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه رسیدگی به مهمترین نیازهای جامعه ایثارگری و تلاش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد، بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه است و به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

انصاری‌پور با بیان اینکه باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در روزهای سه شنبه هر هفته از جمله مصوبات شورای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت شهرستان بوده است.

وی با اشاره به بازدید و سرکشی از 60 خانواده شهید در شهرضا، عنوان کرد: در این جلسات فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و مسؤولان ادارت شهرستان حضور داشته‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرضا با بیان اینکه جلسات شوای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت هر 3 ماه یکبار برگزار می شود، بیان کرد: یکی از مصوبات این شورا قرائت وصیت‌نامه یکی از شهیدان در جلسات شورای اداری شهرستان بوده است.

وی با اشاره به شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، بیان داشت: پیکر مطهر شهید «محمدحسن جلی» از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شهرضا، در شهرستان تشییع می‌شود.

انصاری‌پور با اشاره به اینکه این شهید، از شهدای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که در 21 تیرماه سال 1367 در منطقه دهلران به شهادت رسیده است، تصریح کرد: این شهید دارای 3 خواهر و یک برادر است اما مادر و پدر او دار فانی را وداع گفته‌اند.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با پیکر شهید جلی در شامگاه روز یکشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جوار آستان امامزاده شاهرضا برگزار می‌شود، گفت: مراسم تشییع پیکر این شهید روز دوشنبه 30 بهمن ماه از محل میدان حر به سمت گلزار شهدای شهرضا در جوار آستان امامزاده شاهرضا برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرضا اظهار داشت: مراسم برزگداشت این شهید، روز سه شنبه یکم اسفندماه از ساعت 8:30 تا ساعت 11 صبح در محل بیت العباس شهرضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا نیز در ادامه این جلسه گفت: خداوند شهدا را در قرآن کریم به ما شناسانده است و باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه‌تر از قبل در جامعه رواج دهیم.

حجت‌الاسلام محمد حسن رهایی با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: همه مسئولان باید فرهنگ ایثار و شهادت را نسل به نسل انتقال داده و در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهند تا با ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.

وی بیان کرد: امنیت، اقتدار و استقلال همه جانبه کشور که امروز سبب افتخار همه ماست مرهون یثارگری شهدا و جانفشانی آنها در راه حفظ انقلاب، اسلام و کشور در مقابل بیگانگان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه پدران، مادران و خانواده‌های شهدا اسوه‌های صبر، مقاومت و ایثار بوده و باید قدر آنها را بدانیم، تصریح کرد: جانفشانی آنها در راه حفظ انقلاب، اسلام و کشور در مقابل بیگانگان است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرضا همواره در زمینه تشییع پیکر شهدا و حضور در مراسم‌های بزرگداشت شهدا، استقبال باشکوهی انجام داده‌اند، بیان کرد: هر یک از روزهایی که به این مسئله اختصاص یافته، در کارنامه انقلابی آنان به عنوان روزهایی پرافتخار، ثبت شده است.

رهایی افزود: احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا با ترک برخی اختلافات سیاسی، برای خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و رهبر معظم انقلاب، تلاش کنند.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ هیأت‌های مذهبی شهرضا، بیان کرد: این گردهمایی از مسجد انصارالحسین آغاز می‌شود و هیأت‌های عزاداری پس از شرکت در چند محفل روضه‌خوانی در مسجد صدیقه طاهره (س) تجمع و مراسم عزاداری و سخنرانی را برگزار می کنند.

سرپرست فرمانداری شهرضا نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بخش بسیار مهمی از فرهنگ غنی انقلابی مردم ایران است، گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا از وظایف همه مسئولان است.

محمد حسین داراب با بیان اینکه قدرت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است، افزود: احترام به شهدا و ایثارگران بر همه افراد جامعه لازم است.

وی تصریح کرد: مردم شهرضا این بار نیز با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر شهید «محمدحسن جلی» بار دیگر روزی به یادماندنی را در تاریخ این شهرستان ثبت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای ایثار و شهادت شهرستان شهرضا

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار