رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ،گفت:کالاهای اساسی شب عید درآذربایجان شرقی تامین شده است.

تامین کالاهای اساسی شب عید در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ، در کارگروه آب، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در تبریز افزود: با تشکیل نشست های متعدد، حل مشکلات حوزه تولید بخش کشاورزی همانند تامین نقدینگی مورد نیاز باغداران و گرفتن تصمیمات تعیین کننده، در صدد تنظیم بازار هستیم تا با کمبود جدی مواجه نشویم. 


او همچنین روانه کردن منابع به سوی تولیدات کشاورزی را برای نظارت و حمایت از این بخش مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به مطرح شدن اعتبارات توسعه روستایی، هنوز برای دامداری سبک و خرید دام، تسهیلاتی اختصاص نیافته است در صورتی که باید به این بخش توجه ویژه شود.

شریفیان، معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان هم گفت: در آذربایجان شرقی حدود 6 میلیون مرغ تخم گذار وجود داشت که یک و نیم میلیون مرغ به علت شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در سال های ۹۵ و ۹۶ تلف و به کاهش 30 درصدی تولید تخم مرغ منجر شد با این حال با تدبیر دولت و با واردات و توزیع این محصول در مراکز فروش، قیمت آن در حال کنترل است.


مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان هم پرورش ماهی در قفس در دریاچه های پشت سدها یا دریاهای آزاد را یکی از مهمترین اهداف جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: امسال در آذربایجان شرقی حدود ۸۰۰ تن ماهی قزل آلا و سرد آبی تولید شده است و این روند، رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.

 

صمد زاده، به ظرفیت مهم برای استفاده از سدهای رودخانه ارس هم اشاره کرد و افزود: ماهیان رودخانه ارس از نوع گرم آبی هستند و می توان آنها را در قفس پرورش داد و سد خداآفرین برای این کار بسیارمناسب است در حالیکه علیرغم پیگیری های فراوان به علت مشکلات مرزبانی و زیست محیطی، تاکنون بلا استفاده مانده است.

 

انتهای پیام

 

تامین کالاهای اساسی شب عید در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.