وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

انتقال موزه هنرهای معاصر به سازمان میراث فرهنگی صحت ندارد

صالحی گفت: تاکنون مکاتبه‌ای با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص انتقال موزه هنرهای معاصر نداشته‌ایم.

انتقال موزه هنرهای معاصر به میراث فرهنگی صحت نداردبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی وزیر ارشاد، عصر امروز پس از بازدید از نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و  درباره انتقال موزه هنرهای معاصر به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم. هنر معاصر ایران بخش مهمی از هنر ایران به شمار می آید. هنرمندان از چندین سال پیش تاکنون نسبت به ماهیت و آثار موزه هنرهای معاصر اهمیت و توجه خاصی داشته اند. بنابراین خیالشان راحت باشد که موزه و آثار آن تحت مدیریت جامع قرار دارد و از آثار موزه که متعلق به مردم ایران است به خوبی محافظت خواهد شد. ما تاکنون مکاتبه ای با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص انتقال موزه هنرهای معاصر نداشته ایم.

وی در این بازدید برگزاری جشنواره فجر را نقطه عطف برای هنرهای تجسمی دانست و گفت: آنچه از این نمایشگاه برداشت کردم این بود که هنرهای بین رشته ای لحظه به لحظه در تکامل هستند. ترکیب این رشته با هنرهای دیگر ایده های جدیدی را به میان آورده است.

وی افزود: خلاقیت در هنر باید مانند خود هنر بی نهایت باشد. در این نمایشگاه با ایده های بکر و متنوع بسیاری مواجه شدیم و این نشان از آن است که هنرمندان ایرانی روز به روز از تکرار و تمرین فاصله گرفته اند و در راستای تولید تفکر و اثر منحصر به فرد هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هر چیزی در این جهان می تواند ابزار هنری باشد. حتی زباله های دورریز، پاکت های سیگار و... خوشبختانه امروز می توان گفت گستره هنرهای تجسمی ایران به وسعت جغرافیای کشور است؛ زیرا در این جشنواره هنرمندان استان های مختلف هم در رقابت با یکدیگر هستند.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزیر ارشاد ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار