یوسفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آخرین تحولات بازار مرغ/ افزایش تعرفه کنجاله سویا، بر گرانی مرغ دامن می زند

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی ۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ/افزایش تعرفه کنجاله سویا بر گرانی مرغ دامن می زندمحمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 400، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 7 هزار و 100، غرفه های میادین میوه و تره بار 7 هزار و 350 و خرده فروشی 7 هزار و 800 تا 8 هزار تومان است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش قیمت مرغ در بازار افزود: قیمت مرغ جهت خروج از زیان مرغداران تا مرز 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان باید افزایش یابد.

یوسفی ادامه داد: اوایل امسال، ستاد تنظیم بازار حداقل قیمت هر کیلو مرغ 7 هزار و 100 و حداکثر 7 هزار و 800 تومان اعلام کرد که انجمن نسبت به این نرخ معترض است، چرا که با وجود افزایش هزینه های تولید با نرخ سه سال گذشته تفاوتی نکرده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از تغییر تعرفه واردات کنجاله سویا بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون حداقل 25 تا 30 درصد قیمت نهاده ها افزایش پیدا کرده است که مسئولان ستاد تنظیم بازار مجددا قصد افزایش تعرفه کنجاله سویا را دارند که این تحقق این امر به سبب نوسان قیمت بر بار مشکلات مرغداران دامن می زند.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه افزایش تعرفه کنجاله سویا تاثیر مستقیمی در نوسان قیمت مرغ در بازار دارد، از وزیر جهاد کشاورزی و صنعت و معدن تقاضا داریم که از تصویب این موضوع جلوگیری کنند.

یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

 ثبات نرخ مرغ در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار