خلیل‌آبادی در تذکر پیش از دستور مطرح کرد؛

تخریب آرامستان امامزاده عبدالله(ع) توسط اوقاف+عکس

عضو شورای شهر تهران با اشاره به دستور دادستان شهر ری برای توقف عملیات عمرانی اوقاف در امامزاده عبدالله(ع) گفت: اداره اوقاف بدون توجه به این حکم به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل‌‌آبادی عضو شورای شهر تهران در چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور‌ خود به معضلات‌ قبرستان‌های داخل تهران پرداخت و اظهار کرد: آرامستان‌های قدیمی که در مجاورت محل سکونت مردم هستند مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نیم قرن از ساخت آرامستان بهشت زهرا (س) می‌گذرد، گفت: با این وجود هنوز برخی از افراد اموات خود را در قبرستان‌های قدیمی دفن می‌کنند و ساکنان منطقه باید هر روز خود را با صدای شیون و زجه‌ عزاداران‌ آغاز کنند.

تخریب آرامستان امامزاده عبدالله(ع) توسط اوقاف+عکس

وی با اشاره به آرامستان امامزاده عبدالله‌(ع) شهر ری گفت: این آرامستان خانه ابدی بزرگان عرصه علم و ادب، رجال سیاسی و 3 تن از شهدای 16 آذر است که در اردیبهشت ماه سال 78 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

خلیل‌آبادی با ذکر نام افرادی چون شهیدی‌، سحابی‌، نیما یوشیج، وحید دستگردی‌ گفت: این بزرگان از جمله آرام گرفتگان‌ در این گورستان تاریخی هستند.

وی با اشاره به تخریب‌ سطح قابل توجهی از این گورستان توسط اداره‌ اوقاف شهر ری بدون هماهنگی با اداره میراث فرهنگی ری،تصریح کرد: آن‌ها بدون انجام بررسی تخصصی کارشناسان این اداره و به بهانه بازپیرایی‌ اقدام به تخریب کردند که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از قبور که واجد ارزش میراثی‌ بود، شده است.

تخریب آرامستان امامزاده عبدالله(ع) توسط اوقاف+عکس

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با پیگیری‌های اینجانب قرار بر این شد که با شکایت صورت گرفته از سوی اداره میراث شهرستان ری و حکم صادر شده از سوی معاون دادستان شهر ری مبنی بر توقف هرگونه عملیات عمرانی این موضوع زمان بیشتری برای بررسی‌ داشته باشد‌.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: اما در روزهای گذشته اداره اوقاف مجدداً بدون توجه به حکم قضایی‌ همانطور که در تصویر مشخص است در بخش قابل توجهی از محوطه‌ای که ثبت ملی شده بر خلاف مر‌ قانون مجازات اسلامی، اقدام به عملیات عمرانی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی چند روز گذشته این موضوع مورد بی مهری و گزارش خلاف واقع برخی افراد مدعی این امور شده که در جای خودش قابل پیگیری است، گفت: اکنون به مسئولان سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران تذکر می‌دهم.

تخریب آرامستان امامزاده عبدالله(ع) توسط اوقاف+عکس

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به عملکرد اشتباه اداره کل تابع خود در مورد زیر پا گذاشتن متن صریح قانون پاسخگو باشند و هر چه سریع‌تر آن را جبران کنند، افزود: بنا به حکم قانون انجام هرگونه عملیات عمرانی در آرامستان مذکور بدون نظارت اداره میراث فرهنگی جرم محسوب می‌شود.

خلیل‌آبادی در پایان گفت: از سازمان میراث فرهنگی درخواست می‌کنم تا در وظایف‌ و مأموریت‌های خود در راستای پیشگیری از آسیب رسیدن به اماکن تاریخی تحت پوشش خود جدی باشند تا شاهد تکرار این حوادث تلخ فرهنگی نباشیم.

انتهای پیام/

سرپیچی اوقاف از حکم دادستان شهر ری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار