ظرفیت های گردشگری خراسان شمالی در سطح ملی معرفی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت : با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز ظرفیت های گردشگری استان خراسان شمالی در سطح ملی معرفی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در ششمین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز انتظار ما این است تا سازمان میراث فرهنگی استان به کمک صدا و سیما برنامه های معرفی جاذبه های گردشگری استان را برای معرفی و شناساندن آن در سطح ملی تهیه کند.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای پتانسیل‌های زیادی برای معرفی و شناساندن در سطح ملی است لذا با آسیب شناسی نقاط ضعف و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان، می توانیم میزان ماندگاری مسافران در استان را افزایش دهیم.

علی نیا در ارتباط با دستور کار جلسه در خصوص اختصاص اعتبار برای مرمت رباط ها و کاروانسراها با توجه به گزارش یکی از اعضای معاونت میراث فرهنگی استان نیز افزود: رقم مورد نیاز توسط سازمان میراث فرهنگی و دفتر فنی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و سپس با موافقت به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در خصوص دستور بعدی که برگزاری جشنواره اقوام با مسئولیت بخش خصوصی بود، بیان کرد: با مساعدت شهرداری فضای لازم به این شرکت  اختصاص داده شود تا برای نوروز و ساخت المان های تاریخی با تاکید بر معرفی آثار و فرهنگ و تمدن استان و استفاده از هنرمندان بومی این جشنواره هم برگزار شود.

وی بابیان اینکه باید تلاش شود خراسان شمالی به مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: لازمه تحقق این امر همدلی و تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان به مردم کشور است.

انتهای پیام/آ

تاکید بر برگزاری جشنواره اقوام در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.