اظهار ناتوانی پنتاگون در شناسایی عوامل حمله به مقر نیروهای آمریکا در سوریه

جیمز متیس اعلام کرد هنوز درباره هویت عاملان حمله به مقر نیروهای آمریکا در سوریه در هفتم فوریه به قطعیت نرسیده است.

اظهار ناتوانی پنتاگون در شناسایی عوامل حمله به مقر نیروهای آمریکا در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد آمریکا همچنان درباره هویت عاملان حمله 7 فوریه به مقر نیروهای آمریکایی و نیز نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه مطمئن نیست، با این حال وی، روسیه را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

این در حالیست که نیروهای ارتش روسیه اعلام کردند که مسکو در این حمله مداخله‌ای نداشته است.

وزارت دفاع آمریکا تاکنون از اشاره به ترکیب دقیق نیروهای خود خودداری کرده بود و جیمزمتیس نیز ده روز بعد از این حادثه در این باره اظهار نظر کرد.

براساس اعلام پنتاگون، متیس در بازگشت از سفر خود به اروپا در واشنگتن و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من همچنان نمی‌توانم اطلاعات زیادی درباره اینکه چرا آنها حمله به مقر نیروهای ما در سوریه را شکل دادند در اختیار شما قرار دهم، ولی مطمئن هستیم آنها از کسی خط گرفته‌اند.

متیس در ادامه گفت درباره اینکه این حمله از سوی منابع داخلی یا خارجی پشتیبانی شده است فعلا نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

وزیر دفاع آمریکا بدون آنکه توضیح بیشتری در این باره بدهد، گفت ما متوجه شدیم که روسیه نقش برخی نیروهای خود را در این حمله تصدیق کرده است.

مقامات روسی به خبرنگاران اعلام کردند که ممکن است پنج غیرنظامی روسی در سوریه در درگیری با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا کشته شده باشند.

با این حال همچنان مقامات روسیه بکارگیری پیمانکاران نظامی خصوصی در سوریه را انکار می‌کنند و می‌گویند تنها حضور نظامی مسکو در خاک سوریه محدود به حملات هوایی، پایگاه نیروی دریایی، مربیان نظامی آموزش دهنده نیروهای سوریه و تعداد محدودی از نیروهای ویژه است.

پیمانکاران که اکثرا دارای سوابق نظامی هستند به انجام ماموریت‌های تعیین شده از سوی ارتش روسیه می‌پردازند. بسیاری از این افراد شهروندان روسی هستند؛ با این حال برخی اتباع اوکراین و صربستان نیز در میان آنها وجود دارند.

آمریکا و روسیه از جناح‌های مخالف هم در سوریه حمایت می‌کنند و برای اطمینان از برخورد تصادفی نیروهایشان با هم با مشکل مواجه هستند.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که حمله 7 فوریه را تلافی کرده است. همچنین ارتش آمریکا گفت که نیروهایی که این حمله را شکل دادند از طرفداران دولت سوریه بوده که مجهز به توپخانه، تانک، سیستم‌های موشکی چند منظوره و خمپاره بودند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: من همچنان تردید دارم که 257 نفر خود تصمیم به عبور ناگهانی از رودخانه برای ورود به قلمرو دشمن گرفته و سپس شروع به حمله و تیراندازی در مقابل نیروهای دشمن کرده باشند.

متیس یادآور شد: قضیه به هر صورت که بوده باشد آمریکا آن را مشخص خواهد کرد. ما با هر کسی که بتواند جواب سوال‌های ما را در این بار بدهد همکاری خواهیم کرد. ولی من در حال حاضر نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار