پاپی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات گندم در راه است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:با توجه به کاهش سطح زیر کشت گندم ناشی از تاخیر در اعلام نرخ خرید،در سال زراعی آینده یکی از واردکنندگان گندم خواهیم بود.

واردات گندم در راه استعباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با وجود پیگیری های مکرر کمیسیون کشاورزی مجلس، تا کنون نرخ خرید تضمینی گندم اعلام نشده است.

وی افزود: در دو الی سه سال اخیر، به دلایل مختلفی تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته است که این امر را می توان ناشی از تاخیر خرید تضمینی دولت در سال های اخیر اعلام کرد.

پاپی زاده با اشاره به اینکه زمزمه های ثبات نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید به گوش می رسد، بیان کرد: افزایش ندادن نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید، یکی از دلایل تاخیر شورای اقتصاد در اعلام نرخ خرید تضمینی به شمار می رود، با وجود این کشاورزان در سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می برند.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی؛ براساس قانون خرید تضمینی، همه ساله نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم باید متناسب با تورم و هزینه های تولید اعلام شود.

وی ادامه داد: رشد نامناسب نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته و تاخیر در اعلام نرخ، تاثیر منفی بر سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید داشته است.

پاپی زاده با اشاره به تاثیر تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی بر سرنوشت خودکفایی گندم تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح زیر کشت گندم ناشی از تاخیر در اعلام نرخ خرید، در سال زراعی آینده یکی از واردکنندگان گندم خواهیم بود.

انتهای پیام/

سرنوشت نامعلوم خودکفایی گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
مگه ما خودمون گندم نداریم؟
آخرین اخبار