پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد

قرص برنج جان 109 تهرانی را گرفت

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: درنه ماه نخست امسال ،109 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2درصد افزايش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درنه ماه نخست امسال ،109نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 101 نفر اعلام شده بود، 2درصد افزايش یافته است.

 از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 9ماه ،64مرد و 39نفر زن بوده اند.ودر آذرماه سال 96،دوازده مورد فوتی براثرمسموميت با قرص برنج به مراكز پزشكی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

 آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد، نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس  و سلفوس  وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

 این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

 دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج شامل مصرف اشتباه قرص موجود در برنج،مصرف قرص های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند و مصرف برای خودکشی است.

انتهای پیام/

افزایش 2 درصدی جان باختگان بر اثر مصرف قرص برنج نسبت به سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
درود و سلام . خوب رنگش را عوض کنند تا شناخته بشه . یه رنگ زشت و بد ترکیب بش بدن .

رنگ به این قشنگی خوب ادم اشتباه می کنه یا بچه گول میخوره
آخرین اخبار