خشم ترامپ از اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶

دونالد ترامپ در پیامی توییتری از ژنرال مک مستر به خاطر اظهاراتش درباره مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا انتقاد کرد.

توئیت ترامپ علیه اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره روسیه به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه گفته بود که شواهد غیرقابل بحثی درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا وجود دارد.

ژنرال مک مستر در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که مدارک مسلم و غیرقابل بحثی توسط تیم تحقیقاتی مولر درباره مداخله روس‌ها در انتخابات آمریکا در دست است.

وی با اشاره به اعلام جرم صورت گرفته از سوی تیم تحقیقات ویژه رابرت مولر گفته بود که روس‌ها یک کمپین اینترنتی پیچیده برای ایجاد هرج و مرج در صحنه سیاسی آمریکا به راه انداختند.

ترامپ نیز در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی خود گفت ژنرال مک مستر در اظهارنظر خود برخی نکات را جا گذاشته است.

در پیام توییتری ترامپ آمده است: ژنرال مک مستر فراموش کردند به این نکته اشاره کنند که نتایج انتخابات سال 2016 متاثر از مداخله روس‌ها نشده است و هیچ تبانی میان کمپین من و روسیه صورت نگرفته است. تنها تبانی موجود میان روس‌ها و کمیته ملی دموکرات و حزب دموکرات است.

رد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا روز جمعه اعلام کرد دادخواست اعلام جرم این ادعا را در بر نمی‌گیرد که اقدامات روسیه توانسته است بر روند و نتایج نهایی انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد.

اظهارنظر مک مستر در واقع به نوعی واکنش به صحبت‌های مقامات روسیه حاضر در کنفرانس مونیخ به حساب می‌آید.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مونیخ اعلام جرم علیه اتباع روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا را بی معنی و چرند خواند.

ترامپ بارها با رد کردن تبانی با روس‌ها برای پیروزی در انتخابات سال 2016، تحقیقات رابرت مولر را "تعقیب توهمات" و "شوخی فریبانه" عنوان کرده است.

انتهای پیام/

 

دونالد ترامپ از اظهارات مک مستر درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار