ادعای گزاف الجبیر: مشکل منطقه با انقلاب ایران آغاز شد/ ایران باید قانون اساسی خود را اصلاح کند!

وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ به پیروی از هم‌پیمانان آمریکایی و اسرائیلی این کشور به بیان ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

ادعای گزاف الجبیر: مشکل منطقه با انقلاب ایران آغاز شد/ ایران باید قانون اساسی خود را اصلاح کند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به بیان ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و مدعی شد: «مشکل منطقه ما با انقلاب ایران آغاز شد که جرقه طایفه‌گرایی در منطقه بود (!)»

وی ضمن مداخله در امور داخلی ایران ادعا کرد: «ایران باید قانون اساسی خود را که مبتنی بر صدور انقلاب است، اصلاح کند. انقلاب ایران باعث شکل‌گیری گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان (!) شد. ایران گروهی را که به برج‌های (الخبر) عربستان حمله کرد، آموزش داده و هدایت کرده بود. بسیاری از سران القاعده پس از جنگ در افغانستان به ایران رفتند. بن لادن پناهگاه امنی در ایران پیدا کرده بود.»

الجبیر مدعی شد: «ایران مرتکب عملیات تروریستی (!) مختلفی در بسیاری از مناطق جهان شده است. ایران باید سیاست‌های خود را تغییر دهد و دخالت‌هایش را در منطقه متوقف کند. سخنان ایران درباره ایجاد ساختار امنیتی در منطقه خلیج (فارس) در حالی که برای مخالفان بحرینی سلاح ارسال می‌کند، تناقض‌آمیز است. ایران مرتکب عملیات تروریستی در آلمان و مناطق دیگری از جهان شده است. ایران برای برهم زدن ثبات سوریه، عراق، یمن و لبنان تلاش کرد. به اعمال فشار بر ایران برای تغییر رفتار این کشور ادامه خواهیم داد. ما از سال 1979 دست خود را به طرف ایران دراز کردیم، اما این کشور افراد مسلح و سلاح به طرف ما فرستاد.»

وزیر خارجه عربستان همچنین مدعی شد که کشورش خواهان همکاری و هماهنگی بیشتری با عراق است. وی ادامه داد: می‌خواهیم با فرستاده انگلیسی در یمن همکاری کنیم. با ترغیب همه طرف‌ها به مذاکره، تلاش می‌کنیم، حل مسئله سوریه را به پیش ببریم. دولت (مستعفی) یمن در زمینه‌های مختلف موفقیت‌هایی به دست آورد و برای کمک‌رسانی به مردم این کشور تلاش می‌کند!

انتهای پیام/

ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
-
بهزاد باقری
۱۰:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
شما وقانون!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مگر آل ستم هم می فهمد قانون اساسی یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
کی بود که از صدام حمایت میکرد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
قیافشو جان من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
همین مونده تو برای کشور متمدنی مثل ایران تعیین تکلیف کنین .شما برین قانون های عهد بوقتونو عوض کنین که کشور خودتون واسه مردم خودتون مثل زندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود نماد ظلم و ستم
آخرین اخبار