زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اسرائیل از ناتوانی خود در برابر حزب الله پرده پوشی می‌کند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اسرائیل از عجز خود در برابر حزب الله پرده پوشی می‌کند به همین دلیل پرونده حزب الله لبنان را به پرونده ایران مرتبط می‌داند.

//سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات ضدایرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی مونیخ تصریح کرد: اظهارات نتانیاهو متناقض است.

وی افزود: اسرائیل از یک سو مدعی می‌شود پهپاد منهدم شده در مرز سوریه و اسرائیل، ایرانی بوده است از سوی دیگر در تهدیدات هفته گذشته‌اش حزب الله را در راس حملات خود قرار می‌دهد.

زارعی ادامه داد: طبق ادعای اسرائیل اگر این پهپاد متعلق ایران باشد حال این سوال مطرح است که چرا حزب الله مورد تهدید قرار می‌گیرد و اگر حزب الله مورد تهدید واقع می‌شود، اسرائیل با رفتارش نشان می‌دهد که پهپاد متعلق به حزب الله است نه ایران.

کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: اسرائیل از عجز خود در برابر حزب الله پرده پوشی می‌کند و به همین دلیل پرونده حزب الله لبنان را به پرونده ایران مرتبط می‌داند به عبارتی دیگر، این رژیم،  قدرت واکنش در برابر حزب الله ندارد، لذا فعل را به قدرت بالاتری نسبت می‌دهد تا عدم فعالیت خودشان را به موضوع بزرگتری نسبت دهند.

وی یادآور شد: به نظر نمی‌رسد اسرائیل به جز تهدید لسانی علیه ایران و حزب الله پایش را بر موضوع دیگری فراتر بگذارد.

زارعی با اشاره به اهداف ضدایرانی اسرائیل و متحدانش در منطقه و جامعه بین الملل، اظهار کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند اروپا را در مسئله هسته‌ای ایران با خود همراه کنند براین اساس مدعی هستند ایران سطح تهدیدات امنیتی خود را حفظ کرده و در عمل روح برجام را نقض کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید براینکه آمریکا قصد دارد اروپایی‌ها را با موضع خود همراه کند، یادآور شد: نمایش ضدایرانی هیلی در سازمان ملل و تیمی که به دنبال آن برای انجام تحقیقات شکل گرفت به این دلیل بود که اروپایی‌ها را در وضعیتی اخلاقی قرار دهند تا مجبور به همراهی با اسرائیل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار