شرط آمریکا برای تمدید دوباره معافیت‌های تحریمی ایران

خبرگزاری رویترز از شرط آمریکا برای تعلیق دوباره تحریم‌های هسته‌ای ایران در ماه مه خبر داد.

شرط آمریکا برای تمدید دوباره معافیت‌های تحریمی ایران در ماه مهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز مدعی شد به سند محرمانه‌ای دست یافته است که نشان می‌دهد آمریکا زنده نگه داشتن برجام از طریق تعلیق دوباره تحریم‌های هسته‌ای ایران را به تعهد سه کشور اروپایی برای "بهبود تدریجی" این توافق مشروط کرده است.

به نوشته رویترز، در این سند، وزارت خارجه آمریکا از سه کشور اروپایی امضاکننده برجام خواسته است که متعهد شوند با همکاری یکدیگر یک توافق تکمیلی یا جانبی را برای پرداختن به موضوع موشک‌های دوربرد ایران، تشدید بازرسی‌های آژانس و اصلاح بند موسوم به "غروب آفتاب" (که محدودیت‌های هسته‌ای ایران را به یک دوره زمانی ۱۰ ساله محدود می‌کند) به امضا برسانند.

رویترز به نقل از چند مقام اروپایی مدعی شده است کف خواسته‌های آمریکا از کشور‌های اروپایی در این نامه نسبت به آنچه ترامپ در ماه ژانویه هنگام تمدید معافیت‌های تحریمی ایران اعلام کرد، پایین‌تر آمده است.

با این حال، دو مقام اروپایی به رویترز گفته‌اند که متحدان اروپایی آمریکا فعلا به دلیل نامشخص بودن خواسته واقعی ترامپ، تمایلی برای چنین تعهدی از خود نشان نداده‌اند.

به نوشته رویترز، هنوز هیچ مقامی در کاخ سفید یا وزارت خارجه آمریکا به انتشار این سند واکنش نشان نداده است.

گفتنی است ترامپ در ماه ژانویه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران ذیل برجام را تمدید کرد، اما گفت: در صورت اصلاح نشدن برجام، این آخرین باری است که او چنین کاری انجام می‌دهد.

موعد بعدی تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) است.

انتهای پیام/

خواسته آمریکا از اروپا برای تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
فکرنکنین تو دنیا فقط ایرانه که وضعیت اقتصادیش خرابه .نه کل دنیا همیجوره فقط بخاطر این که پول رایج جهان فقط دلار هسته و امریکا همش داره پول چاپ میکنه اونم پولی که هیچ پشتیبانی نداره امریکا از همین طریق داره رکود خودشو با پولایی که چاپ میکنه به کشور های دنیا منتقل میکنه
آخرین اخبار