هزاران نفر از هواداران ساکاشویلی در اوکراین تظاهرات کردند

هزاران نفر از هواداران ساکاشویلی، رئیس جمهوری پیشین گرجستان که به یکی از چهره‌های مخالف دولت اوکراین تبدیل شده، در خیابان‌های کی‌یف تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از طرفداران میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری پیشین گرجستان روز یکشنبه در اوکراین تظاهرات کردند.

هزاران نفر از هواداران ساکاشویلی، که به یکی از چهره‌های مخالف دولت پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین تبدیل شده، به خیابان‌های کی‌یف، آمدند تا بازگشت وی را به اوکراین خواستار شوند.

ساکاشویلی که پیشتر از متحدان پوروشنکو بوده و اینک به یکی از مخالفان سرسخت وی تبدیل شده، او را به فساد متهم کرده است. دولت اوکراین ساکاشویلی را که بنیان‌گذار و رهبر پیشین حزب جنبش اتحاد ملی گرجستان نیز بوده است، روز دوازدهم فوریه به لهستان تبعید کرد.

بر اساس این گزارش، هواداران ساکاشویلی برکناری پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین را نیز خواستار شدند. وزارت کشور اوکراین شمار شرکت کنندگان در تظاهرات روز یکشنبه را ۳۰۰۰ نفر و برگزار کنندگان را ۱۰.۰۰۰ نفر برآورد کردند.

رئیس جمهور پیشین گرجستان در سال ۲۰۱۵ به سمت فرمانداری منطقه اودسا در اوکراین منصوب شد، اما یک سال و نیم بعد از سمت خود کناره گرفت تا به مبارزه با فساد بپردازد. وی دولت اوکراین را به نادیده گرفتن خواست مردم و پرهیز از ایجاد اصلاحات اقتصادی متهم کرده است. دولت اوکراین که پیشتر به وی ملیت اوکراینی اعطا کرده بود، بار دیگر ملیت وی را سلب کرد. دولت گرجستان نیز ملیت گرجی وی را سلب کرده است.

انتهای پیام/

تظاهرات ضد دولتی در اوکراین

برچسب ها: اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار