پرواز دومین بالگرد برای یافتن لاشه هواپیما آسمان/ ۱۱ گروه برای بررسی علت وقوع حادثه تشکیل شد

طبق گفته مسئولان؛ اولین بالگرد در ساعت ۸:۳۰ امروز پرواز و دومین بالگرد نیز دقایقی پیش کار جستجو و شناسایی را آغاز کرده است.

پرواز دومین بالگرد برای یافتن لاشه هواپیما آسمان/ 11 گروه برای بررسی علت وقوع حادثه تشکیل شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پی سقوط هواپیمایی ATR شرکت هواپیمایی آسمان در روستای بیده از توابع شهرستان سمیروم؛ امروز ساعت 5 صبح گروه‌های امداد و نجات با تجهیزات کامل در قالب 26 گروه کوهنوردی حرفه ای و 4 بالگرد به ارتفاعات 4 هزار متری دنا اعزام شدند. اگرچه در دامنه‌های دنا شاهد هوای مساعدی هستیم، اما هنوز در ارتفاعات با توده هوای سرد و ابرهای پراکنده و متراکمی روبه‌رو هستیم.

طبق گفته مسئولان؛ سه منطقه برای عملیات شناسایی و تجسس مشخص شده است، اولین بالگرد در ساعت 8:30 امروز پرواز و دومین بالگرد نیز دقایقی پیش کار جستجو و شناسایی را آغاز کرده است.

به رغم آماده‌ بودن تیم عملیات تجسس، امید می‌رود که شرایط آب و هوایی مانع از توقف فعالیت گروه‌های شناسایی نشود.

هم اکنون گروه‌های شناسایی تعیین شده در منطقه حاضر هستند اما به علت شرایط جوی ارتفاعات دنا که هواپیمای مسافربری مذکور در آنجا سقوط کرده هیچ اطلاعاتی از اقدامات و نتایج جستجوی آن‌ها نداریم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص با تأکید بر اینکه هواپیمای فوق هیچگونه نقص فنی نداشته است، گفت: 11 گروه برای تحقیق و بررسی علت وقوع حادثه تشکیل شده است اما تا قبل از یافتن لاشه هواپیما نمی‌توانیم هیچگونه اظهار نظری در این باره داشته باشیم.

وی ادامه داد: آخرین تماس پرواز ساعت 9:30 صبح در 14 مایلی فرودگاه یاسوج بوده و محتویات آن نرمال بودن پرواز را مخابره کرده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص بیان کرد: از ELT که موقعیت مکانی هواپیما را اعلام می‌کند، سیگنالی یافت نشده است.

وی با بیان اینکه فولادی کاپیتان پرواز، معلم خلبان بوده و 17 هزار و 400 ساعت پروازی در سابقه کاری خود داشته است، افزود: هواپیمای فوق نیز چند ماهی می‌شود که از چک سنگین بیرون آمده و نقصی از آن ثبت نشده است.

بهادر عشایری مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان نیز در این باره می‌گوید: هواپیما خیلی پیشرفته است اما مردم فکر می‌کنند قدیمی است  با تمام کمبودها محال است، یک هواپیما با کوچکترین اشکال و یا اتمام تاریخ انقضای یک قطعه به پرواز درآید . نه آقایان فنی جرأت دارند که برای پرواز ریسک کنند و نه خلبان این موضوع را می‌پذیرد.

وی ادامه داد: حتی با وجود نبود یک چسب و یا دارو در جعبه کمکهای اولیه خلبان پرواز را نمی‌پذیرد.

گفتنی است؛ یک فروند هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان مسیر تهران ـ یاسوج ؛ پنجاه دقیقه پس از پرواز از مهرآباد، از رادار خارج شد.

این هواپیما در منطقه دناکوه سمیرم در جنوب اصفهان از رادار خارج شد و سقوط کرد. این پرواز 60 مسافر و 6 خدمه داشت که تمام خدمه و مسافران آن جان باختند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه زنده و سلامت باشند
آخرین اخبار