تحقق 20 درصدی موظفی طرح کارورزی هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از تحقق 20 درصدی جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح کار وزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، محمدعلی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ازسه هزار و 915 سهمیه اختصاصی برای جذب فارغ التخصیلان دانشگاهی در استان 20 درصد جذب واحدهای پذیرنده و کارگاه های اقتصادی شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر مزایای این طرح برای متقاضیان دانشگاهی جویای کار و واحدهای پذیرنده گفت: بنگاه های اقتصادی به مدت 6 ماه کارورزان را آموزش می دهند و دولت در این مدت فرد مهارت آموز را بیمه می کند.
محمدعلی سلیمی افزود: بنگاه اقتصادی پس از دوره مهارت آموزی در صورت جذب کارورز تا 2 سال از مالیالت معاف است و در این مدت فرد کارورز هم مبلغ 310 هزار تومان حق الزحمه می گیرند.
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مبلغ 800 میلیارد تومان اعتبار هم برای دو طرح اشتغال فراگیر شهری و اشتغال روستایی و عشایر استان جذب شده است.
سلیمی گفت: 352 میلیارد تومان از این اعتبارات برای ایجاد و توسعه بنگاه های اقتصادی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شهری و مبلغ 400 میلیارد تومان اعتبار هم برای اشتغال در بخش های صنعتی، خدمات و کشاورزی روستاها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این تسهیلات در مناطق روستایی مرزی با بهره 4 درصد و مناطق دیگر روستایی با سود 6 درصد پرداخت می شود.
مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افرادی که متقاضی ایجاد شغل در مناطق روستایی هستند طرح خود را به دبیرخانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند.
سلیمی گفت: بانک ها هم موظف شده اند تا دو هفته نسبت به پرداخت تسهیلات برای طرح های مصوب کارگروه اقدام کنند.
استاندار هرمزگان هم گفت: دستگاه های اجرایی تا پایان سال باید طرح اولیه را برای جذب اعتبارات اشتغال پایدار و و فراگیر مصوب کنند.
فریدون همتی افزود: همه فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و شیلات در استان برای پرورش دام زنده و شتر تسهیلات صفر درصد دریافت می کنند.
وی گفت: سقف پرداخت بسته به توجیه فنی و اعتباری طرح است.

انتهای پیام/ز

تحقق 20 درصدی جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.