مولاوردی در اراک خبرداد:

عملیاتی شدن منشور حقوق شهروندی در دستور کار

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سفربه اراک گفت: عملیاتی شدن منشور حقوق شهروندی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهوردر امور حقوق شهروندی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: عملیاتی شدن ساز و کار‌های  منشور حقوق شهروندی را در دستور قرار داده‌ایم.

مولاوردی با اشاره به اینکه پیگیر اجرای منشور حقوق شهروندی هستیم، افزود: امیدواریم تا پایان سال پیش‌نویس بسیاری از این برنامه‌ها را بتوانیم ارائه کنیم و در تلاش هستیم دستورالعمل‌های حقوق شهروندی را از سال ۹۷ به مرحله اجرا برسانیم.

وی با بیان اینکه برای بند به بندی که در ساز و کار‌ها منشور حقوق شهروندی تاکید شده برنامه تعریف کرده ایم، اضافه کرد: مشکلات و چالش‌های زیادی در سر راه اجرای منشور حقوق شهروندی وجود دارد که بخشی از آنها جهانی است و بخشی هم داخلی است که در مناطق مختلف کشور متفاوت است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد: از استان‌ها و وزارت‌خانه‌ها به صورت مکتوب درخواست کردیم مشکلات پیش‌روی اجرای منشور حقوق شهروندی را ارائه کنند.

وی ادامه داد: مجموعه پاسخ ها‌ی استان‌ها و وزارت خانه‌ها را دریافت کردیم و درحال جمع بندی هستیم، چون از استان‌ها و دستگاه‌ها خواسته بودیم تا متناسب با این چالش‌ها و مشکلات به ما برنامه بدهند تا درسطح کلان ببینیم چگونه می‌توانیم ورود کنیم و موانع و مشکلات را رفع کنیم.

مولاوردی گفت: مهمترین مشکل و چالش مابحث فرهنگی است که خیلی راه داریم تا منشور حقوق شهروندی را به فرهنگ، گفتمان و مطالبه عمومی جامعه خودمان تبدیل کنیم.

انتهای پیام / ج

سخنان مولاوردی در اراک درباره چلش‌های حقوق شهروندی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
این چی قضیش؟