صادرات ۲۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران در سال جاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: ۲۲۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان مازندران در سال جاری صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسن خیریان پور صبح دوشنبه در مرامس تودیع و معارفه مدیرکل گمرکات مازندران با بیان اینکه ۲۲۹ میلیون دلار طی یازده ماه از گمرکات استان صادرات انجام شده است، افزود: این درحالی که ظرفیت مازندران بیش از این میزان است.

وی با اشاره به اینک سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود ،گفت: ۴۵ نوع محصولات زراعی در استان تولید و در بسیاری از محصولات کشاورزی، تولید کننده رتبه اول در کشور هستیم و این نشان از ظرفیت بالای مازندران است.

خیریان پور ادامه داد: مازندران می‌تواند کارکرد فرااستانی و فراکشوری و ملی داشته باشد و امسال به دلیل نامگذاری سال تولید و اشتغال و تعریف بسته صادرات غیرنفتی، باید برای برنامه ششم، ظرفیت سنجی در حوزه صادرات مازندران صورت گیرد.

معاون استاندار مازندران، هدفگذاری سه میلیارد دلاری برای صادرات استان را از برنامه‌ها برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، دستیابی به این هدف ممکن خواهد بود و بافعال سازی بخش خصوصی و دیپلماسی اقتصادی می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

وی از سفر ۹ هیئت اقتصادی شامل سفرا و هیئت‌های اقتصادی در سال جاری به استان خبر داد و گفت: باید با فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، هدف غایی و نعایی صادرات را برای استان محقق کنیم.

وی با بیان اینکه بخشیی از صادرات از گمرکات دیگر استان‌های صورت می‌گیرد و در آمار مازدران محسوب نمی‌شود، به دستگاه‌های مرتبط و گمرک استان تاکید کرد که برای رفع موانع و تسهیل در صادرات از طریق گمرکات استان برنامه ریزی کنند.

خیریانپور با اشاره به اهمیت قرنطینه تصریح کرد: قرنطینه‌ها باید تسهیل کننده امر صادرات باشند و فرمانداران نیز باید مراقبت و کنترل لازم داشته باشند تا بی جهت برای صادرکنندگان ایجاد مشکل نشود.

در این مراسم علی یوسفی منش به عنوان مدیرکل گمرکات مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/ف

صادرات ۲۲۹ میلیارد دلاری کالا از گمرکات مازندران

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.