عسگریان ابیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بودجه کم جواب‌گوی تامین تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه‌ها نیست

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: باتوجه به رشد مطلوب بودجه سال گذشته امیدواریم این میزان امسال حداقل ۱۷ درصد افزایش پیدا کند، متاسفانه با این رقم نمی‌توانیم آزمایشگاه‌ها و کارگاه هایمان را تجهیز کنیم.

بودجه کم جواب گو تجهیزات و کارگاه های دانشگاه ها نیستحسین عسگریان ابیانه معاون اداری مالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تصمیم گیری بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی برای این وزارتخانه گفت: در حاضر کل اعتبارات جاری و پژوهشی دانشگاه‌ها و ردیف های وابسته در سال 95 ،هشت هزار و 500 میلیارد تعیین شده و امسال این عدد  به 9هزار و 600میلیارد رسیده که با توجه به مشکلات دولت، عدد نسبتا خوبی است.

وی ادامه داد: باتوجه به رشد مطلوب بودجه سال گذشته امیدواریم این میزان امسال حداقل ۱۷ درصد افزایش پیدا کند، متاسفانه با این رقم نمی‌توانیم آزمایشگاه‌ها و کارگاه هایمان را تجهیز کنیم.

معاون معاون اداری مالی وزارت علوم اظهار کرد: خوشبختانه با در نظر گرفتن حدود 20درصد به اعتبارات اقدامات  پژوهشی رشد قابل قبول و مطلوبی داریم که این خود یکی از ویژگی های مثبت بودجه است.

سازمان برنامه‌ و بودجه کشور باید وضعیت تخصیص بودجه‌ها را بهبود ببخشد

عسگریان ابیانه تصریح کرد: باتوجه به اینکه  سال گذشته به موسسات پژوهشی و پارک ها، حدود 600 میلیارد تومان اختصاص داده شده بود با احتساب این 20 درصد، در سال 97 حدود 700میلیارد تومان می شود اما انتظار داریم جهش خوبی را در این بخش تجربه کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم بیان کرد: به نظر من سازمان برنامه‌ و بودجه کشور باید وضعیت تخصیص بودجه‌ها را بهبود ببخشد، چرا که اگر هر چه زودتر این اتفاق نیفتد دانشگاه‌ها دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

عسگریان ابیانه در خصوص بودجه های پژوهشی افزود: در کمیسیون تلفیق 40درصد از این رقم  به پژوهش های دانشجویان برای  پروژه های تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد که البته اگر این اعداد اختصاص پیدا کند رقم خیلی خوبی خواهد بود.

وی یادآورشد: با توجه به تغییرات در لایحه بودجه سال 97 افزایش بودجه بخش پژوهش هنوز حدود نیم درصد تولید ناخالص داخلی است، ضمن اینکه جدول 14 نیز در لایحه بودجه سال آینده حذف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار