ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده رژیم صهیونیستی از عربستان برای اجرای نقشه‌هایش علیه ایران

کارشناس مسائل بین الملل گفت: رژیم صهیونیستی برای رسیدن به مقاصدش علیه ایران از عربستان استفاده می‌کند.

سید جلال ساداتیان کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص اینکه باید مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم، بیان کرد: ایالات متحده تاکنون پنهان نکرده که از برجام خرسند نیست و به هر شکلی در تلاش است تا این توافق را نقض کند.

وی اظهار کرد: این روزها تمام بحث‌ها و سخنرانی‌های مقامات آمریکایی موضوع تکراری برجام است و رئیس جمهور آمریکا در ابتدا سعی کرد برجام را پاره کند و وقتی به او فهماندند که نمی‌تواند این کار را انجام دهد، گفت باید در متن برجام تجدیدنظر شود که باز هم به او گفته شد که برجام قابل مذاکره نیست چرا که این توافق یک سند بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت از آن پشتیبانی می‌کند و آمریکا باید به آن پایبند باشد.

ساداتیان با اشاره به اینکه ترامپ همواره به دنبال بهانه جویی برای متهم کردن ایران به نقض برجام است، تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده و حتی سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه اروپا بارها به تعهد ایران در این توافق اشاره داشته است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ مسیرهای زیادی را برای لغو برجام طی کرد که همواره ناکام بوده و فقط به دنبال این است تا با تکرار کردن این مسائل بتواند زمینه‌ای را مهیا کند تا دیگران باور کنند که ایران برجام را نقض کرده است تا از این طریق بتواند به مقاصد خود برسد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به خوبی می‌داند که به تنهایی نباید وارد این بحران‌ها شود، افزود: ایالات متحده به شدت در تلاش است تا شرکایی‌ را برای خود پیدا کند تا او را در مسیر تغییر برجام همراهی کنند.

ساداتیان ادامه داد: ترامپ موضوع برجام را به کنگره ارائه کرد تا کنگره درباره توافق هسته‌ای تصمیم بگیرد که این اتفاق نیفتاد و پس از آن رئیس جمهور آمریکا وزیر خارجه‌اش را راهی اروپا کرد تا صحبت‌هایی با انگلیس و فرانسه انجام دهد تا از طریق آنها بتواند برنامه‌های ایالات متحده را در موضوع برجام و منطقه اجرا کند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ریشه همه نگرانی‌های کاخ سفید را باید در لابی صهیونیست‌ها جست و جو کرد، افزود: رژیم اشغالگر قدس و شخص نتانیاهو در تلاش هستند تا با استفاده از هر ابزار و بهانه‌ای شرایطی را در فضای بین الملل فراهم کنند تا عمده فشارها را متوجه ایران کنند.

ساداتیان ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای رسیدن به مقاصدش سعی کرد از یک طرف عربستان را به سمت خود بکشاند تا از او برای اعمال برنامه‌های خود علیه تهران استفاده کند و از طرفی کاخ سفید را از بعد نظامی پشتیبان خودش قرار می‌دهد تا خطرات احتمالی را بتواند پاسخگو باشد.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: تل آویو با رفتارهای خود بیشترین نگرانی‌ها را در منطقه ایجاد کرده و امنیت را به خطر انداخته است اما کشورهای دیگر مثل ایران را متهم به ناامنی می کند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار