نظرسنجی: بیشتر مردم استرالیا خواهان استعفای معاون نخست‌وزیر کشورشان شدند

در پی افشای رابطه غیراخلاقی معاون نخست‌وزیر استرالیا با یکی از کارمندان خود، دو سوم استرالیایی‌ها خواستار کناره‌گیری وی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، نشان داد دو سوم استرالیایی ها خواهان برکناری «بارنابی جویس»، معاون نخست وزیر استرالیا به دنبال اخبار منتشر شده درباره رسوایی اخلاقی او هستند.

چندی پیش مشخص شد بارنابی جویس که همیشه درباره «ارزش‌های خانواده» صحبت می کرد و خودش هم 24 سال است که ازدواج کرده است، با دبیر مطبوعاتی سابقش رابطه نامشروع داشته و هم اکنون در انتظار تولد فرزندش از این رابطه غیراخلاقی است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد 65 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که خواهان استعفای جویس به عنوان رهبر حزب ملی استرالیا و معاون نخست وزیر این کشور هستند. همچنین بر اساس این نظرسنجی، افشای این رسوایی اخلاقی، شانس پیروزی مجدد این دولت را در انتخابات آتی به شدت پایین آورده است.

به دنبال افشای فساد اخلاقی معاون نخست‌وزیر استرالیا، «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر این کشور ارتباط میان وزرای دولت را با کارکنانشان ممنوع اعلام کرد. وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه وزرای من چه آنهایی که متأهل هستند و چه آنهایی که مجرد هستند، نباید با کارکنان خود رابطه داشته باشند.

ترنبول روز شنبه پس از برگزاری یک نشست با جویس اعلام کرد: تضمینی وجود ندارد که جویس همچنان به عنوان معاون نخست وزیر به شغل خود ادامه دهد.

حزب ملی استرالیا از سال 1923 فعالیت خود را آغاز کرد و به طور معمول هدایت آن بر عهده معاون نخست وزیر این کشور است. جونس که پیش از این رسوایی، از جمله سیاستمداران محبوب دوره خود بود، تاکنون از استعفا دادن امتناع کرده است؛ زیرا اگر او پارلمان را ترک کند، اکثریت دولت استرالیا در شرایط بسیار بدی قرار خواهد گرفت.

پیش از این هم یک نظرسنجی دیگر نشان داده بود محبوبیت بارنابی جویس در پی افشای این فساد اخلاقی، از 63 درصد در ماه دسامبر به 43 درصد کاهش یافته است رسوایی اخلاقی او علاوه بر پایین آوردن جایگاه اجتماعی خودش، دولت «مالکوم ترنبول» را هم با تنش‌های زیادی روبرو کرده است.


انتهای پیام/

 

مردم استرالیا خواستار برکناری «بارنابی جویس» شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار