یزدان مهر خبر داد؛

تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاهی در تابستان 97

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاهی در تابستان سال آینده خبر داد.

تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشگاهی در تابستان 97به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی در تابستان سال 97 گفت: با توجه به تاکید وزیر علوم به خوابگاه‌های مناطق زلزله زده  خوشبختانه در حال احصاء آن‌ها هستیم و تابستان سال آینده یک حمایت و برنامه ویژه‌ای برای این خوابگاه‌ها خواهیم داشت و با مشارکت دانشگاه‌های مناطق مذکور، خوابگاه‌های مناطق زلزله زده را مقاوم سازی خواهیم کرد تا آسیب پذیری آن کاهش یابد.

کمبود 200 خوابگاه در کشور

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با کمبود 200 خوابگاه مواجه هستیم که با همراهی دولت و هم افزایی که میان صندوق رفاه دانشجویان و سازمان برنامه بودجه شکل گرفته است بخش خصوصی می‌تواند در بخش خوابگاه مجردی و متاهلی ورود پیدا کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: سال آینده با 500 میلیارد تومان هم افزایی که در حال شکل دادن آن هستیم دانشگاه‌هایی که کمبود فضای خوابگاهی داشته باشند را استارت خواهیم زد و سود بانکی توسط صندوق رفاه پرداخت می‌شود.

یزدان مهر افزود: بخش خصوصی هم می‌تواند در زمین دانشگاه ساخت خوابگاه داشته و خود دانشگاه نیز می‌تواند در زمین دانشگاه خوابگاه سازی کند و از محل اجاره بهایی که از دانشجو اخذ می‌شود اقساط بانک پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که در طول برنامه ششم کمبود ۲۰۰ خوابگاه را جبران کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار