حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«سیف» انگیزه لازم برای مدیریت بانک مرکزی ندارد/ ظاهرا منافع اولیه گران شدن ارز به جیب دولت می‌رود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به نظر می‌رسد دولت از محل تسعیر و تفاوت قیمت ارز منافع اولیه را به جیب خود می‌برد.

سیف انگیزه لازم برای مدیریت بانک مرکزی ندارد/ ظاهرا منافع اولیه گران شدن ارز به جیب دولت می‌رودحسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اشاره به نوسانات بازار ارز، گفت: دولت باید در حوزه خرید و فروش و قیمت ارز شفافیت لازم را ایجاد کند.

وی تأکید کرد: اگر دولت تصمیمی بر اجرای موضوع تک نرخی کردن ارز که از مدت‌ها قبل مطرح بوده را دارد، باید آن را به صراحت اعلام کند، زیرا شواهد بیانگر آن است که دولت موضوع ارز را رها شده قرار داده است.

حاجی‌دلیگانی با تأکید بر اینکه مجلس از تک نرخی شدن ارز استقبال می‌کند، تصریح کرد:‌ دولت باید برای بخش‌هایی که از افزایش، واقعی‌سازی و آزادسازی قیمت ارز ضررهایی را متحمل می‌شوند، تدابیر لازم را بیندیشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین در واکنش به سراریز شدن نرخ ارز تنها به جیب عده‌ای معدود در کشور، گفت:‌ به نظر می‌رسد منافع اولیه از گران شدن قیمت ارز ظاهرا به جیب دولت می‌رود، یعنی دولت از محل تسعیر و تفاوت نرخ ارز ذکر شده در بودجه، مبلغ کلانی را به جیب خود خواهد برد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه گفت: البته در این نوع کنش و واکنش‌های قیمت ارز هم عده‌ای از عرش به زمین و عده‌ای هم از زمین به عرش می‌روند که هر دوی این حالت‌های ناعادلانه و یک روال طبیعی نبوده و به ضرر کشور است.

وی با اشاره به مباحثی درباره جابه‌جایی رئیس بانک مرکزی نیز اظهار کرد: گویا تصمیماتی که برای جابه‌جایی سیف صورت گرفته، انجام نشده است و وی انگیزه لازم را دیگر برای مدیریت حوزه بانک مرکزی ندارد.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: در حالی که می‌توان با یک تدبیر به راحتی برای افراد حساب ارزی باز کرد، اما هنوز مانند دوران سنتی و قدیمی خرید و فروش ارز در کشور انجام می‌شود و با ایجاد رانت‌هایی در کشور عده‌ای سوء استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: افرادی تنها با داشتن یک کپی شناسنامه 30 هزار دلار ارز خریداری کرده و یک متر آن طرف‌تر با 3 الی 4 میلیون تومان سود آن را می‌فروشند، این موضوعی است که دولت می‌تواند به راحتی آن را مدیریت کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه متأسفانه به دلیل اشکال قانون اساسی مجلس تنها می‌تواند از وزرا و رئیس جمهور سوال و استیضاح انجام دهد، گفت: بر این اساس ما سوالمان را از وزیر اقتصاد انجام می‌دهیم تا با حضور سیف توضیحات لازم را در این مورد به نمایندگان ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
یعنی ازین بیشتر قرار گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
چرا علت چیه ؟؟؟
آخرین اخبار