آخرین جزئیات جست‌و‌جوی لاشه هواپیمای ATR/ توقف عملیات جست‌وجوی هوایی تا صبح فردا

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه امروز نیز نتوانستیم لاشه هواپیمای سانحه‌دیده آسمان را در کوه‌های دنا پیدا کنیم، گفت: با تاریکی هوا، عملیات هوایی تا صبح فردا متوقف شد، اما جست‌وجوی زمینی ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی دهقان در تشریح آخرین جزئیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه دیده مسیر تهران - یاسوج توضیح داد: امروز نیز با وجود تلاش همه دست‌اندرکاران جست‌وجو و نجات و تیم امداد، متأسفانه هنوز لاشه هواپیما یافته نشد.

وی با بیان اینکه شرایط جوی در ارتفاعات کمی نامساعد است، گفت: وجود ابر، مه و توربلانس شدید جوی، پستی و بلندی منطقه و وزش باد شدید کار را سخت کرده است، در حالی که ما همه تجهیزات‌‌ هوایی و زمینی را به کار گرفته‌ایم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه پهپادها و هلی‌کوپترهای امداد و نجات، هوانیروز و هلال‌احمر امروز هم به جست‌‌وجو پرداختند، اضافه کرد: در حال حاضر نیز تیم زمینی جست‌وجو عملیات جست‌وجو را متوقف نکرده است و کوهنوردان و نیروهای زمینی‌ در حال تلاش هستند، اما جست‌وجوی هوایی متوقف فعلا امروز شده است.

دهقان با بیان اینکه ‌به هر حال امروز نتوانستیم قطعه‌ای را بیابیم، ادامه داد: قطعاً روز آینده با ایجاد شرایط مناسب‌تر دید، عملیات جست‌وجو در سطحی گسترده‌تر انجام می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی گفت: امروز هلی‌کوپترهای هوانیروز و هلال‌احمر هم در منطقه حاضر بودند و امکانات وجود داشت، اما ضرورت دارد متناسب با فضای منطقه از تجهیزاتی استفاده شود که به بروز بحران دیگری منجر نشود و این خیلی مهم است.

دهقان بیان کرد: همه اکیپ‌های امداد در منطقه مستقر هستند، اما جست‌وجوی هواپیمایی عملاً متوقف شده است و با روشن شدن هوا از روز آینده مجدداً عملیات جست‌وجوی هوایی آغاز می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعاتی از ماهواره‌های روسی بابت مکان‌نمایی لاشه هواپیمای سانحه‌ دیده دریافت کرده‌اید؟ گفت: اطلاعی در این باره ندارم و این در حوزه کمیته بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور است، اما بعید می‌دانم.

با این شرایط و موکول شدن عملیات جست‌وجو به روز سوم شرایط سخت‌تر شده است.

حدود 34 ساعت ساعت از ناپدید شدن هواپیمای ATR72 پرواز تهران-یاسوج از صفحه رادار گذشت‌، اما هنوز هیچ اثری از بقایای هواپیما و سرنشینان آن یافت نشده است.

 

انتهای پیام/پ

 

سقوط هواپیمای تهران یاسوج

برچسب ها: سقوط هواپیما ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.