برای نخستین بار در کشور ؛

ساخت دستگاه مقاوم سازی مصالح ساختمانی توسط مخترعان مهابادی

دستگاه تست بارگذاری یونیورسال یا ULTM برای سنجش مقاومت مصالح ساختمانی برای نخستین بار در کشور با همت و تلاش پژوهشگران مهابادی ساخته شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، این دستگاه توسط چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد ساخته شده است.

رحیمی ایده پرداز و طراح این دستگاه می گوید : دو سال پیش وقتی نیاز دانشگاه و صنعت ساختمان کشور را به دستگاه تست بارگذاری یونیورسال مشاهده کردم ،  اولین جرقه های ساخت این دستگاه در ذهنم زده شد.

وی مصمم شد با کمک همکارانش ایده مقاوم سازی سازه های ساختمانی را عملی کند و اکنون پس از دو سال تلاش بی وقفه این پروژه با موفقیت به اجرا درآمده است.

پور امجد مدیر آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در خصوص دستگاه تست بارگذاری یونیورسال گفت : تنها دو نمونه از این دستگاه در کشور وجود دارد که هردو خارجی و وارداتی هستند.

وی افزود : هزینه تمام شده این دستگاه یک دهم هزینه تمام شده نمونه های خارجی است.

عزیزیان طراح نرم افزاری دستگاه نیز می گوید : در حالیکه نمونه خارجی تنها دو پارامتر تست مقاوم سازی دارد اما این دستگاه چهار پارامتر مجزا برای اندازه گیری دارد و این دقت دستگاه را چندین برابر میکند.

خان احمدزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدمهاباد نیز گفت: ما در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد در همه زمینه ها از مخترعان ، مکتشفان  و تمام کسانیکه میخواهند کارهای پژوهشی انجام دهند و بخشی از مشکلات جامعه را حل کنند حمایت میکنیم.

انتهای پیام/ا

ساخت دستگاه ULTM  در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۴:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
عجب